A divatban nincs szabály

Magyarországon, az önjelölt divatbloggerek mekkájában, ahol az öltözködésről megjelent könyvek darabszámát csupán a "Hogyan legyünk gasztromágusok egy szál sparherddel?" jellegű műalkotások példányai lépik túl, ott, ahol a kismalac túr, ottan valami fenemód hisznek a szabályokban. Na persze nem a betartásukban, csupán a meglétükben. Amúgy ez a benemtartási ösztön, mely tatár-, török-, Habsburg-, Brüsszel dúlta kis hazánkban évszázadokra visszanyúló gyökerű társadalmi vezérlőelv, életvitelünk alfája, s omegája, bázisunk.

Merem állítani, hogy a divatban még jól is tennénk, ha átültetnénk egy picit eme legfőbb jellemvonásunkból, de sajna azt kell mondjam, hogy öltözködés terén a támasztékul szolgáló mankók és sablonok alakítják, jobban mondva nem alakítják konzerv felfogásunkat.

A divat nem valami matematikai egyenlet, amit ki lehet kalkulálni, és nem tudományos tézis, melyet egyszer felállítanak, oszt érvényes, míg cáfolat nem érkezik. Ez egy organikusan és gyorsan változó valami, amit maximum követni lehet, kevesek által befolyásolni, értők által körberajongani, konzervek által megvetni és lenézni.

A hozzám befutó segélykérések 99%-a úgy kezdődik, hogy "Lehet-e....?".

Sokáig igennel, vagy nemmel válaszoltam ezekre, és jómagam is meghivatkoztam egynémely akkortájt aktuális szabályt, mellyel alátámasztottam érveimet.

Hosszú ideje azonban azt a választ adom, hogy mindent lehet.

És ezt így is gondolom.

Persze ne örüljé', hisz ez nem egyenértékű azzal, hogy minden szart eszetlenül magadra hányhatsz, amiket a gardróbban találsz. Harmónia, ötlet és önazonosság, ezek azok, amikre szükséged lehet.

Saját üzleti tapasztalatok, továbbá saját tartalmak híján az elvetemült divatterroristák cyberterében a pinterest-ről és az instagram-ról összelopkodott, ötlettelenül összeválogatott, szakmainak tűnő, idióta töltelékszöveggel kiszínezett, sehová sem vezető útmutatásokra lel a hazai felhasználó. Már honnan is lenne eme divatkontároknak naprakész benyomása arról, hová is tart az öltözködés világa, mikor íróasztaluk komfortos magányából osztják az észt, se boltjuk, se kutyájuk, se macskájuk (macskájuk az van...).

A nagyérdemű továbbra is Gipsz Jakab, a '80-as évek Skála áruházának kartonruha, polyethilen pulóver, valamint azbeszt függöny beszerzési felelősének fantasztikus fotókkal illusztrált könyvét tartja irányadónak, mely hosszú időn át vezette a bestseller listákat a rendszerváltás környékén. Azóta sokminden változott, Gipsz Jakab is eltűnt a süllyesztőben, helyét azonban átvette Stílus Sándor divatblogjának számtalan baromsága.

A divatvilág rohan előre. Ki gondolta volna, hogy az ingeket begombolt nyakkal, de nyakkendő nélkül fogjuk hordani, és tessék! Vagy zokni nélkül (titokzoknival) viselt elegáns cipővel zárunk le egy amúgy tök formális szettet. Azt se láttuk előre, hogy a csokornyakkendő finoman, észrevétlenül átcsúszik a klasszikus viseletből a casualbe, de arra se fogadtak volna sokan a fotelváteszek közül, hogy mokaszint, vagy loafer-t hordanak majd öltönyhöz a firenzei urak, miközben koraesti Aperoljaikat kortyolgatják Vespájuknak dőlve.

Elárulom, hogy a nyakkendők elkezdtek szélesedni az igazi mediterrán őrülteknél, a nadrágok bőségráncot kapnak a zsebek mellett, magasodik az övvonal, és tovább rövidülnek a gatyák, ami rendkívül rossz hír a hazai közönségnek (vagy jó hír, mert vidáman lehet fikázni a sok bátor stílusikont...).

Kedves divatbloggerek, meggyőződésem, hogy az innen-onnan ellopkodott tartalom semmit sem ér, mivel nem áll össze egységgé! Hiszem, hogy többet jelent egy-két magunkon befotózott szett, mégha nem is áll mögöttük világcégek lehengerlő marketing gépezete, vagy a magyar médiacézárocskák impotens lájkvadászata, mellyel a haveri reklámpénzek kitalicskázásához szolgáltatnak alapot.

Saját modell, saját cucc, saját ötlet, és most már pár hónapja egy rendkívül szerencsés véletlennek köszönhetően saját házi fotós, akivel fantasztikus hangulatú csatákat vívunk valahányszor az ő művészi kreativitását próbáljuk a lehetőségeinkhez igazítva lefékezni :)

Fogyasszátok érzéssel!


Kun Gergely

0 Tovább

tinderre magyar!

Küzdök én ezzel az online-nal, de rá kell jönnöm, hogy egy cybertérben bolygó hollandi vagyok csak. Mer' itten már minden online! Szarik az én reálmaterialista felfogásomra a világ! A közösségi média, az még rendben, az beszippantott, nem tagadom, de hogy valaha úgy álljak a virtuális valósághoz, mint tininindzsa ismerőseim, hát arra ne fogadjatok!

Szépen lassan kúszott be az életembe a kattintós világ, eleinte csak az utazásnál használtam, bevallom ott is csak a kiválasztáshoz, mert a foglalásokat rendszerint már kedvenc utazásszervezőmnél intéztem élőben. Foggal- körömmel ragaszkodtam az áruk és szolgáltatások megrendelésekor a humán részvételhez. Pár éve már a kedvenc japán kajámat interneten rendelem, de ha késik a futár, azonnal telefont ragadok, viszolygok az online reklamációs platformtól (ezt de szépen írtam!!!).

A mai huszonévesek ott tartanak, hogy szerelmi, akarom mondani szexuális életüket is online paraméterezik, ily módon bukkanva rá a napi betevő onlányra. Jobbra húznak, vagy balra húznak, és máris eldőlt a humán cyberportéka sorsa, kikerül a húsplaccra, vagy pártában marad az internet árnyékos bugyrában. 

Amúgy elég jól tinderezek...

Neeeeeem, ne is keress rám, nem vagyok fent, ne reménykedj!!! :)

Kollégám nyomta a kezembe az alkalmazást - nem, nem mondom meg melyik -, miszerint bízik józan ítélőképességemben, és arra kért, válogassak néki randi partyt. Tanácstalan fejemet látva még hanyagul visszaszólt, húzzá' jobbra, ha tetszik! - majd lelépett eladni az ügyfélnek...

Szóval csak ennyi lenne? Jobbra húzok, s ha matching van, már mehet is a deal, aminek részletezésébe a dolog természetéből adódóan nem mennék bele.

Mivel - már bocsánat a kifejezésért - elég egysíkú lányok közt lapozgattam, meg is kérdeztem az értékesítésből visszatérő kollégát, miért van ez? Elmondta, hogy olyan finoman képes hangolni korosztály, érdeklődési kör, meg mit tudom én mik alapján, hogy a rostán már eleve kihullanak delikvensek. Mikor visszakérdeztem, nem fél-e, hogy ily módon minduntalan ugyanabba a sablonba fut majd bele, úgy nézett rám, mint én szoktam arra a vevői kérdésre, hogy nem túl szűk-e ez a slim fit zakó...

A dolgot annyiban hagytam, pár napra rá persze hallgathattam lelkes élménybeszámolóját, mekkorát is alakított az általam összetinderezett csajszival!

Az online ruhaválasztás egy picit magában hordozza a tinderhez hasonló veszélyeket. Amennyiben ugyanis szobád félhomályában kattintgatva válogatsz a ruhák közt, egyáltalán nem biztos, hogy megtalálod a számodra legmegfelelőbbet. Lehetséges, hogy épp egy 34 éves csajszi lenne számodra a megfelelő partner, olyan, akivel akár hosszabb távon is meglenne a "matching", de te sajna 33 évben maximalizáltad a keresést, így ő számodra kihullott nagy Ő lenni.

Ugyanígy hiába vágysz valami újra a gardróbodban, ha folyton ugyanabban a sablonos webáruházban keresgélsz, ahol ráadásul a korábbi vásárlásaid alapján automatikusan a múltbéli találatokhoz hasonló termékekhez vezet a kockázatkerülő rendszer. Következésképpen: ugyanazt a sablon csajt tekered, és ugyanolyan szettekben feszítesz sok-sok éven át.

Továbbgondolva a dolgot persze belátom, hogy létezik az önsimeretnek az a magasabb foka, ahol a tévedés kizárásával, nagy magabiztossággal tájékozódik a kedves ügyfél, legyen az egy cyber húspiac, vagy egy online áruház. Engedve az évek óta ránk nehezedő nyomásnak, vegyes érzésekkel, de mi is beadtuk a derekunkat, és kiálltunk a virtuális placcra termékeinkkel. Első körben azokkal, amelyek a kiegészítő kategóriába sorolhatóak, és majd meglátjuk, hogyan tovább.

Mindamellett, hogy kellemes böngészést kívánunk, sietve jelezném, hogy továbbra is itt vagyunk élőben, és bármikor állunk rendelkezésetekre, amennyiben divatfertőzött szemlélettel szeretnétek összeállítani legújabb szettjeiteket.

Ne feledjétek, kiderülhet, hogy ártatlan őzikére szűrtök rá a keresőben, pedig valójában egy üvöltős domina az, akit kerestek! :)

Kun Gergely

0 Tovább

Gardrób

blogavatar

Felnőtt tartalom, csak igényes és érett férfiaknak! Mindent megtudsz arról, hogy mit tehetsz azért, hogy a nők felfigyeljenek rád, az üzletfeleid elismerjenek, és követendő példának tartsanak, de legfőképpen, hogy te magad rátalálj saját stílusodra.

A Loft Outlet divatszakértőjének Instagram oldala - gerrri74

Instagram

Kövesd a Loft Outletet a Facebook-on

HTML

Címkefelhő

loft outlet (23),ferfi divat (20),öltöny (13),férfi öltöny (9),Loft (9),zako (5),divat (4),mesterházy attila (4),nyakkendő (3),Giorgio Armani (3),Kiszel Tunde (3),Sebestyan Balazs (3),Orbán Viktor (3),férfi ing (3),Roberto Cavalli (3),hamisítás (3),Hermes (2),Louis Vuitton (2),trendszetter (2),Brad Pitt (2),Pinter Attila (2),Benedek Tibor (2),gucci (2),menyasszony (2),Schiffer András (2),Rodeo Drive (2),berki krisztián (2),Los Angeles (2),Instagram (2),Herczeg Zoltan (2),szalagavató (2),slim fit (2),Róma (2),gatsby (2),Vona Gábor (2),férfi cipő (2),Lagzi Lajcsi (2),Friderikusz Sándor (2),smoking (2),stohl andrás (2),magyar futballvalogatott (2),Fodor Gabor (2),esküvő (2),casual (2),messi (2),Schobert Norbert (2),Rubint Réka (2),slim féfri divat (2),Andy Vajna (2),palácsik timea (2),mszp (2),Gyurcsány Ferenc (2),hosszú ujjú ing (1),Eurovíziós dalfesztivál (1),Conchita Wurst (1),Kelemen Anna (1),Rövid ujjú ing (1),Robbie Williams (1),Budapest Sportaréna (1),Thomas Neuwirth (1),tom ford (1),kommunikáció (1),balázs (1),4n4ln (1),trendsetter (1),Beverley Hills (1),Magyar Labdarugo-szovetseg (1),Vajna Tímea (1),Sebestyén Balázs (1),californication (1),Balaton (1),magyar labdarugo valogatott (1),donatella versace (1),Ata (1),V Zolika (1),Budapest Taxi (1),Bango Margit (1),Medveczky Ilona (1),kuki (1),sípálya (1),jagermeister (1),yeti (1),hütte (1),Unicum (1),kiszel tünde (1),Gundel Takacs Gabor (1),Dolhai Attila (1),Pokorny Lia (1),Zámbó Árpád (1),Demokratikus Koalíció (1),Orbán Vikor (1),horvath csaba (1),Deutsch Tamás (1),raszta frizura (1),Bagi-Nacsa (1),Budai Gyula (1),Szecsődi Ráró (1),Szecsődi Károly (1),nünüke (1),pompás nünüke (1),LMP (1),Zsidro Tamas (1),újságírók (1),Gerbeaud-haz (1),meglepetés party (1),szülinap (1),Kun Gergely (1),Vona (1),sajtótájékoztató (1),Gerbeaud (1),red neck (1),Gyurcsán Ferenc (1),kőbányai kínai piac (1),mellény (1),sál (1),átmeneti öltözködés (1),Galeries Lafayette (1),győzike (1),Bál (1),Tallai Andras (1),puskás ferenc (1),Story Gala (1),Harrods (1),GUM (1),Jason_yeats (1),Thomasopdebeeck (1),Alexander.kraft (1),Toth Vera (1),madonna (1),il Bacio di Stile (1),Hex tie (1),Hexenschuß (1),mezőkövesd (1),férfi nadrág (1),Összezárva Friderikusszal (1),Berki (1),Született feleségek (1),férfi karkötő (1),loftoutlet (1),useunused (1),formaruha (1),olimpia (1),Scherer Péter (1),Stohl András (1),sportöltözék (1),citytrail (1),futás (1),Noszály Sándor (1),lopás (1),szomszédok (1),szulejmán (1),Válótársak (1),Keymanstyle (1),Valentino (1),Dandy (1),kockás öltöny (1),Gáspár Győző (1),Emir Kusturica (1),Falus Ferenc (1),Főpolgármesteri Hivatal (1),Schobert Norbi (1),ice bucket (1),önkormányzati választás (1),Hajdú Péter (1),Zimányi Linda (1),focistafeleségek (1),Robben (1),Dress for less (1),tippmix (1),FIFA (1),Puzser Robert (1),selfie (1),futball vilagbajnoksag (1),Norbi Update (1),norbi (1),double monk (1),férfi kiegészítők (1),Ausztrália (1),Andre Goodfriend (1),habony árpád (1),dolce & gabbana (1),Zuckenberg (1),Szalay-Bobrovinczky Kristóf (1),női egyenjogúság (1),Karl Stefanovic (1),John Deere (1),Andre Agassi (1),tőzsde (1),Private banking (1),elegans (1),The Today Show (1),Dardai Pal (1),üzleti dress code (1),Marshalls (1),ruházat (1),Radics Gigi (1),COMET-dijkioszto (1),Comet Gála (1),VIVA COMET-dij (1),Farkashazy Tivadar (1),Vágó István (1),Juszt László (1),Gálvölgyi János (1),Szabó Zsófi (1),Comet Cloth Comedy (1),Csobot Adél (1),esküvői ruha (1),Vőlegény (1),Kállay Saunders András (1),vv béci (1),Loft Out (1),gigi (1),Osvárt Andrea (1),Pampalini (1),Bajnai Gordon (1),Kilián-laktanya (1),Csányi Sándor (1),Balotelli (1),Női és Gyermekruha Nagykereskedelmi Vállalat… (1),ballonkabát (1),megcsalás (1),divat világa (1),outlet (1),Dzsudzsak Balazs (1),világbajnokság (1),Nino Cerutti (1),Szárszói találkozó (1),Szárszó (1),Pep Guardiola (1),guardiola (1),férfi vízilabda-válogatott (1),Barcelona (1),vőlegény ruhája (1),esküvői öltöny (1),pénzmogul (1),üzleti tárgyalás (1),Ferrari (1),zakó (1),trend (1),ing (1),learazas (1),sale (1),szabó (1),Savile Row (1),ford (1),bmw (1),Audi (1),porsche (1),Lionel Messi (1),méret (1),Aranylabda (1),öltözék (1),nadrág (1),fat boys slim (1),Rogán Antal (1),lanvin (1),Fendi (1),Horn Gyula (1),Barack Obama USA elnök (1),menyasszonyi ruha (1),politikusok (1),Louis Vuitton hátizsák (1),Ferragamo (1),metroszexualis (1),Firenze (1),Nápoly (1),Milano (1),Zsolnay Porcelanmanufaktura Zrt. (1),Michelin csillag (1),meleg (1),buzi (1),Vidámpark (1),nyakkendo (1),pataky attila (1),Fásy Ádám (1),Bunyós Pityu (1),Postás Józsi (1),Balazs Pali (1),cakó kinga (1),Sugarbird ruhakollekcio (1),DJ Ötzi (1),Csóré Béla (1),rtl klub (1),Pitt Immagine Uomo (1),Istenes Bence (1),Eder Krisztian (1),VV6 (1),zombi (1),szex (1),ejszakai elet (1),Budapest (1),teli olimpia (1),Szocsi (1),Etyek (1),Liptai Claudia (1),Hajos Andras (1),Árpás László (1),Rokusfalvy Pal (1),Joshi Bharat (1),Fekete Laci (1),nagy duett (1),győr (1),médiabál (1),Szocsi olimpia 2014 (1),Szocsi 2014 (1),ruha (1),h&m (1),Giorgo (1),Ómolnár Miklós (1),Ralph Lauren (1),Alföldi Róbert (1),Caramel (1),rendőrség (1),kannás bor (1),Vácszentlászló (1),Zacher Gabor (1),Dobó Kata (1),tél (1),MÁV-Aszód (1),aszód (1),wellness-hetvege (1),wellness szallodak (1),dresscode (1),mély dekoltázs (1),Kaposvari Egyetem (1),öltözködési tanácsadó (1),öltönyök (1),középosztály (1),gazdagság (1),Steve Siebold (1),siruha (1),sibakancs (1),Tilla (1),Vadon Jani (1),wunderschön (1),Kulka János (1),fasfhionfave (1),Wolfie (1),Carbonfools (1),fehér balázs (1),Leonardo DiCaprio (1),George Clooney (1),teczar szilard (1),szőke nő (1),billiárd (1),éjszaka (1),buli (1),Berki Krisztian labdarugo (1),ingyen buli (1),magna cum laude (1)

Tőlünk kérj öltözködési tanácsot!