A hamis Giorgio Armani

A világ méltán és joggal ünnepelte Giorgio Armani 80. születésnapját és a márka 40. évfordulóját. A divat ikonikus alakjáról méltó módon emlékeztek meg tisztelői, irigyei nem csak olasz honban, de az egész világon. Az biztos, hogy kevés olyan márka van ma a bolygón, amelyik ilyen hosszú idő óta, folyamatosan megújulva volt képes köztudatban maradni az imázs romlása nélkül.

Giorgio Armani

Nem kis dolog, hogy a trendek állandó változásában fürdő olaszok is "Re Giorgio"-nak, azaz György királynak titulálják a divatpápát. Kultikus filmek jeleneteiben, díjátadókon mozisztárok, gigaberuházások top üzletemberei, trendszetter dívák teszik nap mint nap láthatóvá a mester munkáit.

C. Ronaldo Armaniban

Mindezek után jogos a kérdés, hogy mi miért nem a születésnapon emlékeztünk meg? Egyrészről a feltétlen tisztelethez és az életpálya maximális elismeréséhez részünkről sem fér kétség, de a Gardrób nem kívánta gyarapítani a sablon megemlékezők sorát, illetve mi másra kívánjuk felhívni a figyelmet, ezért megvártuk, míg elül a hódolók zajongása és véget ér a svédasztal zabrálása. Mi a márkához szorosan kötődő, nem túl dicsőséges jelenségről szeretnénk kicsit beszélni.

A hazai fashion világ rögvalósága megköveteli, hogy megemlékezzünk a hamis Giorgio Armani termékek életútjáról is.

Arról nincsenek pontos feljegyzések, hogy a márka mikor keltette fel az erre szakosodott kínai és/vagy török, bangladesi, vietnami, pakisztáni (nem kívánt náció törlendő) szakemberek érdeklődését, és mikor született döntés arról, hogy saját módszereiket követve a széles publikum számára tegyék elérhetővé a luxusmárka termékeit.

Hamis Armani

Maga a dátum tulajdonképpen nem is érdekes, a lényeg, hogy a magyar emberek - pár műértőt leszámítva - nagyjából a hamisítványok útján értesültek először a divatházról. Re Giorgio álmában sem gondolta volna, hogy brandje robbanásszerű bevezetését Magyarországon élelmes ázsiai szakembereknek köszönheti majd. De ne szaladjunk ennyire előre, hisz a világ hamisítóinak célországai közt kis hazánk vásárlóerejét tekintve a futottak még kategóriában kullog...

Szóval kezdetben vala a koppintás, amelynek lényege, hogy olyan valamik készülnek az eredeti márka mennyiségének többszörösére rúgó tételben, amelyek a márkatermékre megszólalásig hasonlítanak és persze az eredeti ár töredékéért. Ezt követte a hamisítás evolúciójának újabb állomása: amikor már halovány törekvéseket sem lehet felfedezni az eredeti termék lemásolására: gyártanak, ami jön, rányomják a logót, meg bevarrják a címkét, oszt jónapot kívánok.

Egyedi elgondolású hamisítvány

A kamu termékek létrehozásának csúcsát valószínűleg az az állomás jelenti, amikor már kvázi divatkreátorokká avanzsálódnak a koppintók, és a márka aktuális koncepciójától meredeken eltérő termékeket dobnak piacra, természetesen önmaguk legnagyobb megelégedésére. Gondolom, mindenkinek megvan az a kultikussá vált kusturicai jelenet, amikor a Macskajaj című filmben a két délszláv, roma szeszhamisító egyöntetűen arra az álláspontra helyezkedik, hogy az ő copy whiskey-jük jobb, mint az eredeti scotch!

"This is the beginning of a beautiful friendship!"

Ahhoz, hogy kiváló magyar celebek a Blikk, a Bors, vagy valami hasonló nagyformátumú bulvárlap hasábjain, természetesen az említett orgánumok pénzén nyaralgatva, a fotókon döbbenetes betűméretű Armani (Ferré, Versace, Cavalli stb.) pólóban feszítsenek, elévülhetetlen érdemei vannak a hamisítóknak, továbbá a piacot tökéletesen lefedni képes disztribúciós hálózatnak.

Hamis Armani napszemüvegek

Nehogy azt gondolja bárki, hogy a Kőbányai úti piac kifüstölésével gátat vethet bárki a gagyi terjedésének kis hazánkban! Reebok sporttáskás (természetesen hamis) sales managerek hada járja az irodaházakat, turkálóvá züllesztve egy-egy jó nevű multicég tárgyalóját arra a pár órára, míg az ott dolgozó siserehad lecsap a cuccra, mint gyöngytyúk a zöld takonyra.

Józsefvárosi Piac

Tudom, tudom, amíg lószar van, veréb is van, de elfogadhatatlan számomra az a magyarázat, hogy az eredetire nincsen pénze valakinek. Ez esetben ne vegye! Ilyen egyszerű! Számtalan jó minőségű, a világmárkákhoz képest no name brand található a piacon mindenki pénztárcájával arányban.

A fentebb említett úgynevezett sztárok felelőssége a jelenség táplálásában éppen ezért elképesztően nagy. Innen üzenem: tudjuk nagyon jól, hogy az eredeti kollekciókban sosem szerepelt cuccokban feszítetek, szánalmasak vagytok!

Kun Gergely

0 Tovább

A selfie, a Puzsér meg a bamba tyúk

„Az emberiség haláltánca, vagy múló őrület?” - merült fel a napokban a kérdés a ’selfie’-vel kapcsolatban az egyik online portálon. Dacára annak, hogy maga a jelenség még alig múlt egy éves, a témának több önjelölt szakértője is adekvát magyarázatokkal szolgál.

Nem kisebb géniusz, mint az általam egyébként többnyire kedvelt Puzsér Róbert is véleményt formált, miszerint a selfie „sokkal kevesebb, mint a semmi. Kizárólag az önmutogatásról szól, minden teljesítmény és hozzáadott érték nélkül.”

Ezen az állásponton kimondottan csodálkozom. A selfie, azaz önmagunk fotózása különböző helyzetekben vagy tárgyakkal már régen sokkal több annál, mint üresfejű, felfújt mellű, csücsörítő plasztik robotok magán reklámhadjárata a globális prostitúciós piacon. A selfie már régen nem a sztárok remekül beállított, valószínűleg profi segítők által elkészített image fotóit majmoló, amatőr próbálkozás, ahol esetlen emberkék röhejes hátterek előtt pózolva csinálnak magukból ország-világ előtt bohócot.

Nem értem, hogyan ragadhatott le éppen Puzsér annál a sablonos kritikai ítéletnél, hogy a selfie teljesítmény nélküli. Pont ő, aki tudja jól, hogy a garázsban a haverokkal összedobott, majd a you tube-ra feltöltött videók teszik lehetővé manapság, hogy olyan előadók is a köztudatba kerüljenek, akiket nem szűrt át magán a kereskedelmi tévék kizárólag sablonos produkciókat megemészteni képes bélrendszere.

Nem tudom elfogadni ezt az érvrendszert, ami mellé persze nem nehéz csatolni néhány elcseszett kísérletet a közösségi oldalakról. Hogy aszongya: besétál a nagymama a képbe, a gyanútlan tesó épp a wc-n ül a háttérben, esetleg megszeppent csirkét tart a kézben az önfotó készítője…

Én és a tyúkom

Ki kukucskál a háttérben?

Ha majd egyszer nagy leszek...

Baromi gyenge érvnek tűnik, hogy magunkról a külvilág felé sugallt kép csalóka, hiszen ennyi nyaraló, bulizó, étteremben ücsörgő, új autóval repesztő, csajokkal/pasikkal feszítő, gyermekeivel, párjukkal idilli egységet alkotó emberke tán összesen sincs a bolygón!

Naná!?

Majd kiteszem magamról azt a képet, amin a büdös kölkökkel üvöltök, vagy azt, amikor otthon kinyúlt mackó alsóban, szétaludt fejjel tévét bámulok, esetleg unalmas emberek közt, zombi arccal vicsorgok? Akinek egy kis esze van, az képes a helyén kezelni ezeket a felvételeket, nem fogja azt gondolni, hogy a posztolóknak merő heppiség az élete.

Lehetetlennek tartom, hogy Puzsér figyelmét elkerülte az a rengeteg, instagrammon ezrek által követett divat trendszetter, akik selfieikben folyamatosan megosztják a világgal az általuk harmonikusnak tartott öltözködési verziókat, ezzel mintegy segítséget nyújtva mindazoknak, akik ezt fontosnak tartják.

Mint látjuk, nem Hajdú Peti új farmerjáról beszélek, nem is Zimány Linda fürdőrucijáról vagy hasonlókról, hanem olyan emberek posztjairól, akik hosszú ideje sikeresen foglalkoznak ezzel a témával, és a ’selfie’ egy fantasztikus új felület lett a számukra, hogy üzeneteiket szétküldjék a világba.

Valóban nem lenne mindezek mögött teljesítmény? Próbálja meg bárki nap, mint nap összeállítani azt a két-három szettet, ami útmutatást adhat, hogyan öltözzünk fel állásinterjúhoz, ünnepi alkalmakhoz, munkához, esti bulihoz, egy kellemes ebédhez, sétához a párunkkal, vagy bármi máshoz.

És jelentem a selfie evolúciója még biztosan nem ért véget! Akkor sem, ha a magyar szakértők ezt úgy gondolják. Sőt, akkor biztosan nem! Úgy gondolni ettől még persze lehet és szabad…

Kun Gergely

2 Tovább

A világ első focimeccsének igaz története

Sokan nem tudják, de egy angliai kisvárosban valamikor az 1800-as évek végén 90 perc leforgása alatt sok dolog megváltozott, amiket napjainkban már evidensnek tekintünk. Történész berkekben máig folynak még viták az ügyben arról, hogy a Westendshire vagy a Southcastle tűzoltói csaptak-e össze a northminsteri pincérek csapatával, de hogy a világ bő másfél óra elteltével nem volt többé már ugyanaz, abban mindenki egyetért!

A világ első focimeccse

Vegyük csak sorra az eseményeket!

A játékvezető üvöltését követően (ugyanis akkor még nem volt síp) elég volt két percnek eltelnie ahhoz, hogy John Smith, westendshire-i (vagy southcastle-i) csapos legkisebb leánykája legott szerelembe essék a Northminster snájdig csatárával. Újabb négy percen belül a kis Cathy már abban is biztos volt, hogy nem akar ő - apja szóhasználatával élve - "tűzoltófeleség" lenni, dacára a kiszámítható, ám tisztesen középszerű életet biztosító állami alkalmazotti fizetésnek.

Focistafeleségek

A kis Cathy kortársaival ellentétben karcsú volt és bögyös, továbbá egy, az 1820-as években lejátszódott norvég betörésnek, valamint dédanyja csapodár természetének köszönhetően tejfelszőke hajú is. Szóval ezt a kis Cathyt abban a bizonyos első 4 percben csúf barátnéja felvilágosította, hogy a csatárok a pincéri fizetésen túl meccsenként 10-20 ezüst penny-t is kapnak. Nem volt túl nagy pénz ez akkoriban sem, de ahhoz mindenesetre kellőképpen csábító, hogy egy 16 éves westendshire-i (vagy southcastle-i) leányka fejében megszülessen az addig ismeretlen fogalom: a focistafeleség.

A szó pedig a mai napig nem bővült érdemi jelentéssel. Azóta is a döbbenetszőke, agyhalott, karcsú, de bögyös, gátlásokat nem ismerő nőstényt értjük a fogalom alatt. Ma csupán annyi változott, hogy a szilikon felhasználásának ötletes elterjedése több nő számára tette hozzáférhetővé a focistafeleség karriert, illetve az úgynevezett seggszáj (latin neve: anus mouthus) tudott még érdemben hozzátenni már a kezdetekben tűpontosan körülhatárolt paraméterekhez.

Robbenrepülő

De lapozzunk tovább világ első focimeccsének krónikájában. A 30. perc derekán, ez biztos, mert a bíró kezdő üvöltését követően a westendshire-i (vagy southcastle-i) templomtorony órája éppen kettőt ütött, amikor is Michael Bobben a büntetőterületen belül egy hatalmas műesést mutatott be. Az ifjú Mike nem véletlenül volt a megtévesztés és a színjáték mestere, hiszen szabadidejében a northminsteri Vándor Tűz- és Kardnyelők Csimbummcirkuszának drámai színészeként is koptatta a világot jelentő deszkákat. A későbbi krónikák pontos dátumot nem említenek, de az biztos, hogy a Bobben família az apa folyamatos színészkedései miatt egyszer menekülni kényszerült a feldühödött szurkolók haragja elől, és úgy tudni, meg sem álltak Hollandiáig. Az új hazában a család biztonsága érdekében hírhedt Bobben nevet rögvest a sokkal inkább németalföldi ízű Robbenre változtatta. A családfő azonban nem tudott leszokni a bírók megtévesztésére alkalmas színészkedésről, így az angliainál békésebb környékbeliek viccesen csak 'robbenezők'nek gúnyolták a magukat unos untalan feldobáló labdarúgókat.

A mutatványos család egyik tagja

Hihetetlen, de mégis igaz, hogy még mindig ugyanezen a meccsen szintén történt egy világraszóló esemény. Röviddel azután, hogy a fiúk 5:0-ás hazai vezetés, valamint a bíró üvöltését követően szünetre vonultak, a mindig harsány Jonathan Tricky azzal a bátor, egyúttal borgőzben fogant felvetéssel fordult szurkoló társai felé, hogy a második félidő hatalmas vendég feltámadást hoz majd, olyannyira, hogy a végén ők örülhetnek a végső győzelemnek is.

Johathan Tricky okoskodását szinte mindig általános kacaj fogadta, és így volt ez most is. Hiszen ehhez a csodához úgy kellett volna a fonnyadt northminsterieknek legalább 6 gólt bevarrni a hazaiak hálójába, hogy eközben egyet sem kapnak. Lássuk be, nem sokan adtak volna ekkor egy lyukas ezüst sterlinget sem a tippre.

A fogatlan Jonathan azonban nem volt annyira szénhülye, mint amilyennek sokan gondolták. Bátran feltett egy egész fontot tíz barátja minden egyes fontja ellenében, állítva, mire a bíró hármat üvölt, a vendégek örülhetnek a győzelemnek. Tudta ugyanis a ravasz ördög, hogy a Westendshire (vagy Northcastle) aranylábú csatárának van egy hozzá megszólalásig hasonlatos ikertestvére, ki egypetéjű rokonával ellentétben maximum vérhólyagot tudott rúgni egy labdára. Jonathannek nem volt más dolga, minthogy a gólvágót 5 font ellenében lecsalja a pályáról a második félidőre, így fogadási nyeresége még költségekkel együtt is tetemes maradhat. Az ikrek csereberéjéről, azaz összekeveréséről, valamint a tippelésből villanásszerűen levezette és megalkotta a napjainkban is ismert tippmix szót.

Mikor ezeket a sorokat írom, nyitva áll még a kérdés, hogy a 2014-es Brazil Világbajnokságot a házigazdák nyerik-e, esetleg a németek, vagy akár a fentebb is említett Robben család leszármazottai. Az is lehet, hogy meglepetés csapatnak adja majd át a kupát a szövetség elnöke, aki Jonathan Tricky méltó utóda lehetne. Ez azonban mind lényegtelen, hiszen a labda kerek, a fű zöld, a pitschäk meg imádják a focistákat!

Kun Gergely

0 Tovább

Gardrób

blogavatar

Felnőtt tartalom, csak igényes és érett férfiaknak! Mindent megtudsz arról, hogy mit tehetsz azért, hogy a nők felfigyeljenek rád, az üzletfeleid elismerjenek, és követendő példának tartsanak, de legfőképpen, hogy te magad rátalálj saját stílusodra.

A Loft Outlet divatszakértőjének Instagram oldala - gerrri74

Instagram

Kövesd a Loft Outletet a Facebook-on

HTML

Címkefelhő

loft outlet (23),ferfi divat (20),öltöny (13),férfi öltöny (9),Loft (9),zako (5),divat (4),mesterházy attila (4),nyakkendő (3),Giorgio Armani (3),Kiszel Tunde (3),Sebestyan Balazs (3),Orbán Viktor (3),férfi ing (3),Roberto Cavalli (3),hamisítás (3),Hermes (2),Louis Vuitton (2),trendszetter (2),Brad Pitt (2),Pinter Attila (2),Benedek Tibor (2),gucci (2),menyasszony (2),Schiffer András (2),Rodeo Drive (2),berki krisztián (2),Los Angeles (2),Instagram (2),Herczeg Zoltan (2),szalagavató (2),slim fit (2),Róma (2),gatsby (2),Vona Gábor (2),férfi cipő (2),Lagzi Lajcsi (2),Friderikusz Sándor (2),smoking (2),stohl andrás (2),magyar futballvalogatott (2),Fodor Gabor (2),esküvő (2),casual (2),messi (2),Schobert Norbert (2),Rubint Réka (2),slim féfri divat (2),Andy Vajna (2),palácsik timea (2),mszp (2),Gyurcsány Ferenc (2),hosszú ujjú ing (1),Eurovíziós dalfesztivál (1),Conchita Wurst (1),Kelemen Anna (1),Rövid ujjú ing (1),Robbie Williams (1),Budapest Sportaréna (1),Thomas Neuwirth (1),tom ford (1),kommunikáció (1),balázs (1),4n4ln (1),trendsetter (1),Beverley Hills (1),Magyar Labdarugo-szovetseg (1),Vajna Tímea (1),Sebestyén Balázs (1),californication (1),Balaton (1),magyar labdarugo valogatott (1),donatella versace (1),Ata (1),V Zolika (1),Budapest Taxi (1),Bango Margit (1),Medveczky Ilona (1),kuki (1),sípálya (1),jagermeister (1),yeti (1),hütte (1),Unicum (1),kiszel tünde (1),Gundel Takacs Gabor (1),Dolhai Attila (1),Pokorny Lia (1),Zámbó Árpád (1),Demokratikus Koalíció (1),Orbán Vikor (1),horvath csaba (1),Deutsch Tamás (1),raszta frizura (1),Bagi-Nacsa (1),Budai Gyula (1),Szecsődi Ráró (1),Szecsődi Károly (1),nünüke (1),pompás nünüke (1),LMP (1),Zsidro Tamas (1),újságírók (1),Gerbeaud-haz (1),meglepetés party (1),szülinap (1),Kun Gergely (1),Vona (1),sajtótájékoztató (1),Gerbeaud (1),red neck (1),Gyurcsán Ferenc (1),kőbányai kínai piac (1),mellény (1),sál (1),átmeneti öltözködés (1),Galeries Lafayette (1),győzike (1),Bál (1),Tallai Andras (1),puskás ferenc (1),Story Gala (1),Harrods (1),GUM (1),Jason_yeats (1),Thomasopdebeeck (1),Alexander.kraft (1),Toth Vera (1),madonna (1),il Bacio di Stile (1),Hex tie (1),Hexenschuß (1),mezőkövesd (1),férfi nadrág (1),Összezárva Friderikusszal (1),Berki (1),Született feleségek (1),férfi karkötő (1),loftoutlet (1),useunused (1),formaruha (1),olimpia (1),Scherer Péter (1),Stohl András (1),sportöltözék (1),citytrail (1),futás (1),Noszály Sándor (1),lopás (1),szomszédok (1),szulejmán (1),Válótársak (1),Keymanstyle (1),Valentino (1),Dandy (1),kockás öltöny (1),Gáspár Győző (1),Emir Kusturica (1),Falus Ferenc (1),Főpolgármesteri Hivatal (1),Schobert Norbi (1),ice bucket (1),önkormányzati választás (1),Hajdú Péter (1),Zimányi Linda (1),focistafeleségek (1),Robben (1),Dress for less (1),tippmix (1),FIFA (1),Puzser Robert (1),selfie (1),futball vilagbajnoksag (1),Norbi Update (1),norbi (1),double monk (1),férfi kiegészítők (1),Ausztrália (1),Andre Goodfriend (1),habony árpád (1),dolce & gabbana (1),Zuckenberg (1),Szalay-Bobrovinczky Kristóf (1),női egyenjogúság (1),Karl Stefanovic (1),John Deere (1),Andre Agassi (1),tőzsde (1),Private banking (1),elegans (1),The Today Show (1),Dardai Pal (1),üzleti dress code (1),Marshalls (1),ruházat (1),Radics Gigi (1),COMET-dijkioszto (1),Comet Gála (1),VIVA COMET-dij (1),Farkashazy Tivadar (1),Vágó István (1),Juszt László (1),Gálvölgyi János (1),Szabó Zsófi (1),Comet Cloth Comedy (1),Csobot Adél (1),esküvői ruha (1),Vőlegény (1),Kállay Saunders András (1),vv béci (1),Loft Out (1),gigi (1),Osvárt Andrea (1),Pampalini (1),Bajnai Gordon (1),Kilián-laktanya (1),Csányi Sándor (1),Balotelli (1),Női és Gyermekruha Nagykereskedelmi Vállalat… (1),ballonkabát (1),megcsalás (1),divat világa (1),outlet (1),Dzsudzsak Balazs (1),világbajnokság (1),Nino Cerutti (1),Szárszói találkozó (1),Szárszó (1),Pep Guardiola (1),guardiola (1),férfi vízilabda-válogatott (1),Barcelona (1),vőlegény ruhája (1),esküvői öltöny (1),pénzmogul (1),üzleti tárgyalás (1),Ferrari (1),zakó (1),trend (1),ing (1),learazas (1),sale (1),szabó (1),Savile Row (1),ford (1),bmw (1),Audi (1),porsche (1),Lionel Messi (1),méret (1),Aranylabda (1),öltözék (1),nadrág (1),fat boys slim (1),Rogán Antal (1),lanvin (1),Fendi (1),Horn Gyula (1),Barack Obama USA elnök (1),menyasszonyi ruha (1),politikusok (1),Louis Vuitton hátizsák (1),Ferragamo (1),metroszexualis (1),Firenze (1),Nápoly (1),Milano (1),Zsolnay Porcelanmanufaktura Zrt. (1),Michelin csillag (1),meleg (1),buzi (1),Vidámpark (1),nyakkendo (1),pataky attila (1),Fásy Ádám (1),Bunyós Pityu (1),Postás Józsi (1),Balazs Pali (1),cakó kinga (1),Sugarbird ruhakollekcio (1),DJ Ötzi (1),Csóré Béla (1),rtl klub (1),Pitt Immagine Uomo (1),Istenes Bence (1),Eder Krisztian (1),VV6 (1),zombi (1),szex (1),ejszakai elet (1),Budapest (1),teli olimpia (1),Szocsi (1),Etyek (1),Liptai Claudia (1),Hajos Andras (1),Árpás László (1),Rokusfalvy Pal (1),Joshi Bharat (1),Fekete Laci (1),nagy duett (1),győr (1),médiabál (1),Szocsi olimpia 2014 (1),Szocsi 2014 (1),ruha (1),h&m (1),Giorgo (1),Ómolnár Miklós (1),Ralph Lauren (1),Alföldi Róbert (1),Caramel (1),rendőrség (1),kannás bor (1),Vácszentlászló (1),Zacher Gabor (1),Dobó Kata (1),tél (1),MÁV-Aszód (1),aszód (1),wellness-hetvege (1),wellness szallodak (1),dresscode (1),mély dekoltázs (1),Kaposvari Egyetem (1),öltözködési tanácsadó (1),öltönyök (1),középosztály (1),gazdagság (1),Steve Siebold (1),siruha (1),sibakancs (1),Tilla (1),Vadon Jani (1),wunderschön (1),Kulka János (1),fasfhionfave (1),Wolfie (1),Carbonfools (1),fehér balázs (1),Leonardo DiCaprio (1),George Clooney (1),teczar szilard (1),szőke nő (1),billiárd (1),éjszaka (1),buli (1),Berki Krisztian labdarugo (1),ingyen buli (1),magna cum laude (1)

Tőlünk kérj öltözködési tanácsot!