Cotton eye Joe

Ki tudja, hány bejegyzéssel korábban már ígéretet tettem arra, hogy megosztom tapasztalataimat, hol és mibe bújik az amerikai átlagpolgár. Akkor az első tengerentúli sokk keményen eltérített a kezdeti szándékomtól, és az írásban a divat helyett a test-, valamint a táplálkozáskultúrát vizsgáltam meg jobban. Azonban nem kívánok Schobert Norbi babérjaira törni, így visszakanyarodok az eredeti koncepciómhoz, a ruhához. Egy írás erejéig megnéztük, hol szerzi be áhított rongyait a gazdag, los angelesi elit, ennek kapcsán virtuális sétát tettünk a Rodeo Driveon, Vladimir Putin, Robert de Niro, és nem utolsó sorban Vajna Timi kedvelt bevásárló utcájában.

A nagyjából 300 millió amerikaiból úgy uszkve 270 milliót nemes egyszerűséggel csak 'red neck'-nek csúfol a kasztjegyei alapján sokkal inkább egy globális upper class stílusú Földlakóhoz hasonlító másik 30 millió amerikai. Az őszinte, szívből jövő embertársi lenézést az sem zavarja meg, hogy a megvetett 270 millió munkája nélkül a jómódú réteg - szó szerint - még szarni se tudna, az evésről, tankolásról meg sok egyebekről nem is beszélve. Na, de mindegy is.

Szóval ez a fajta emberke, aki életvitelénél fogva olyan alkattal rendelkezik (brutális túlsúly), ami lehetetlenné teszi számára az olcsó, amerikai brandek, mint az Abercrombie, a Hollister, a Polo Sport viselését, illetve pénztárcája okán még csak nem is álmodhat a Beverly Hills környéki butikokról, leginkább a Marshall, vagy a jónevű Dress for less áruházláncokban keresgélhet.

Azok, akik még nem jártak az államokban, a könnyebb megértésért képzeljenek el egy Auchan, vagy Tesco méretű hipermarketet, ahol végeláthatatlan sorokban lógnak mindenféle ruhák, kiegészítők, bőröndök, napszemüvegek, akármik. A termékek elhelyezésére körülbelül akkora gondot fordítanak, mint egy salgótarjáni bálabontó turiban, a vevők pedig a nagybani zöldségpiac hatalmas kosaraira emlékeztető kocsikkal szlalomoznak a cuccok között. Nesze neked butikfeeling!

A hely abszolút önkiszolgáló, eladót alig látni, ha mégis, hát abban sincs túl sok köszönet. Információszolgáltatási képességük kimerül az "I call the manager for you!" mantrázásában, majd az extázis pillanatában egy pusztító rohanás következik, melynek során előkerül az egyetlen nem agyhalott humanoid, vélhetően a zombisereg kapitánya, A MENEDZSER...

Tőle se várjunk azonban túl sokat! Az egyikük például 20 percet vett el az életemből azzal, hogy elkezdett kitöltetni velem egy kizárólag amerikaik számára elérhető (helyi TB szám kell hozzá!!!!) kártyára jogosító űrlapot, hogy egy GUESS cipőn még 4 és fél dollárt nyerjek.... Igen, ezek tényleg ennyire homályok, de legalább kedvesen hülyék.

Félreértés ne essék, nem akarom az áruházláncok koncepcióját szapulni, csak jómagam őszintén hiszek a hozzáértő személyzet segítő asszisztálásában. Tudom jól, hogy a Marshallba betérő amerikai vásárló képzeletbeli motivációs listájának élén az olcsó szó áll, és sokadrangú, vagy egyáltalán nem kérdés számára a jól felépített szett. Ezt a fogyasztói szemléletet erősen támogatja, hogy házon belül hosszú métereket kell gyalogolni egy-egy tükörért, s a vásárlók sportolási szokásait figyelembe véve nem igazán hiszem, hogy a termékek ilyen sétákat követően kerülnének a kosárba.

A végeredmény persze ennek megfelelően inkább a "tökmindegy, hogy mi van rajtam, csak takarjon" koncepció mentén szóródik, bár sietnék hozzátenni azt is, hogy a hozott alapanyagot tekintetbe véve komoly kihívás lenne embert faragni a törzsközönség jelentős részéből.

Az utcán szembe jövő amerikai polgárok túlnyomó hányada fentiek ismeretében elképesztően slamposan, igénytelenül, jellegtelenül, saját alkatát abszolút figyelmen kívül hagyva öltözik, ezzel mintegy kimerítve a vizuális pusztítás fogalmát.

De lehet, hogy pont ezért ment Herczeg Zoli a világnak erre a tájékára!?

Ha igen, Zoli, lesz bőven dolgod arrafelé!

Kun Gergely

6 Tovább

Ramos szakálla és a közvetítő butasága

Az egy dolog, hogy a címvédő, személyes nagy kedvencem, a latinos tiki-taka európai képviselője önmagához képest szégyenletesen gyorsan esett ki a küzdelmekből, de hogy lépten nyomon még be is szólnak nékik az avatatlan prókátorok, az már kicsit soknak tűnik. A fikázók táborához csatlakozott tegnap a magyar szpíker, s mintha nem volna elég az, hogy a chilik biggyedtre csípték a spanyol ajkakat, a magyar kommentátor is rúgott párat a királyi tizenegybe.

Szeretem a focit, jó darabig magam is műveltem a játékot, azt hiszem, képes vagyok értelmezni a pályán történteket. Éppen ezért már jó ideje nem nézem a magyar nyüglődést, de már ennél is régebb óta szokásom lehalkítani a készüléket. Talán Palik Lacika óta jobban teszi a polgár, ha csendben szemléli az eseményeket, bár ő még vitt némi megmosolyogtató nagyképűséget a műsorba, a mostaniak azonban, apááááám....

Legyen elég annyi, hogy véleményem szerint sokat tesz hozzá a honi futbal máig tartó zuhanásához a tévé előtt ülőket teljesen hülyének néző közvetítési szemlélet, miszerint álommeccsekként képesek értelmezni egy-egy Taktaharkány-Szirmabesenyő derbit. Na jó, rendben van, nem az első eset, hogy itthon hozzá nem értőre bíznak egynémely területet. Nagymellű, szénostoba szőkéknél szokott ilyenkor felmerülni az adekvát kérdés, "vajh' ezt ki k..ja, hogy itt lehet?!"

Az, hogy felkészületlenségük ellenére foci ügyben megszólalnak a közvetítők, betudható munkahelyi kötelességnek, mintegy ártalomnak.

A sportolók átlagon felüli babonás dolgai magára valamicskét is adó sportrajongó számára nem kimondottan váratlan jelenség. Akad köztük olyan, aki a pályára lépést megelőzően hosszú percekig tartó, komplex rituálét mutat be, melyben kellemesen keverednek az afrikai, törzsi elemek a katolikus liturgiával. Nem ritka, hogy a labdarúgók nem hétköznapi hajviseletükkel jelzik a külvilág számára elszántságukat. Furcsa, hogy éppen egy műsorvezető ne tudná, hogy a számtalan babonák közül az egyik legelterjedtebb a szakáll érinthetetlensége a versenysorozat végéig, hovatovább oly annyira, hogy ezek a trendek imitt-amott már hölgyeknél is felbukkannak...

A mediterrán néplelket ismerve azonban mást sejtek Sergio Ramos arcszőrzete hátterében. Korábban a Gardrob is említést tett arról, hogy a kifutók világában már egy ideje megjelentek a ladyboy jellegű fiúcskák mellett a karakteres arcszőrzettel rendelkező férfi manökenek. Szinte száz százalékra veszem, hogy a trendek követése vezette a kiváló hátvédet legfrissebb megjelenése irányába.

Nem hiszem, hogy az újdonság erejével hatna a felismerés, miszerint a modern kori gladiátorok nem csupán a pályán, és nem kizárólag a sportteljesítményük által válnak rajongott stílusikonokká. A szituáció nyilván nem tegnapi eredetű.

Ki ne emlékezne még a nagypofájú John McEnroe legendás hajpántjaira, vagy akár a szintén a teniszből érkezett Björn Borg táskákra, de ne feledjük a világszerte ipari méretekben hamisított krokodilos brandet, a Lacoste-ot. Egy egész generáció nőtt fel már lassan úgy, hogy nem is tudja, David Beckham focista volt-e, vagy egy alsógatya manöken? A Dolce & Gabbana cuccok is jobban fogynak, mióta a piperkőcségéről (is) méltán híres Christiano Ronaldo testével promózzák a márkát.

Szóval, tisztelt műsorvezető úr, Ramos egy ilyen trendy/babonás srác, akinek játékában én még egészen a döntőig gyönyörködtem volna.

Kun Gergely

1 Tovább

Sült paraszt vagy buzi-e vagy?

Évről évre visszatérő vita lángolt fel ismét a kis, magyar rögvalóságban: hogy akkor mostan a rövid, vagy a hosszú jó-e? Facebook oldalunkon, annak ellenére, hogy leginkább férfiakhoz szólunk, a hölgyek is erősen hallatták a hangjukat. Végül is mégiscsak ők azok, akik nap mint nap látják a jelenséget…

Elhangzottak érvek pro és kontra, de a Loft Outlet a Gardróbbal karöltve nem tehet mást, minthogy a „hosszú pártiak” táborához csatlakozik. Mielőtt bárki szexista módon a méret a lényegre gondolva átirányítana minket Kelemen Annácskához, a téma igazi szakértőjéhez, elárulom, hogy a vita a hosszú ujjú versus rövid ujjú ing viseléséről pattant ki.

A hozzászólók három nagy táborba tömörültek.

1. Nem meglepő módon a rövid ujjú inget pártolók között nagy számban jelentek meg a kényelmet mindenáron előnyben részesítő fotelsportolók, valamint a testépítést a testzsírszázalék növelésével összekeverő, idomtalan formájú, magukkal egyébiránt roppant mód elégedett réti gyúrósok.

Réti gyúrós

Nem tagadom, ha módom van rá, odapislantok a kommentelők képeire, hogy mégis kik is lehetnek azok a megmondó emberkék, akik minden ellenvéleményt elsöprő lendülettel állnak a rövid ujjú verzió létjogosultsága mellé. Karakteres előítéletem ilyenkor csak a legritkább esetben csal. Az öltözködést a „valami rongy legyen rajtunk, osztjónapot!” szellemében kezelő delikvensek a fantázia teljes hiányát feltételező ötlettelenséggel képesek ruházkodni. Többüknél megtalálható a leggyilkosabb szett: a szandál/zokni kombó, de mindenkinél kivétel nélkül felfedezhetők a 10-15 fős beduin sátrak méretét megszégyenítő bőségű nadrágok, dzsekik, susogós melegítők…

2. A középmezőnyben helyezkednek el a kérdést nem emocionális, hanem értelmi alapon megközelítők. Érvelésük fókuszában legtöbbször az áll, hogy igen, értik ők, hogy nem nyerő rövid ujjú inget hordania a magára valamicskét is adó úriembernek, kivéve, ha ez a ruhadarab hawaii mintás, és viselője éppen ezerszínű koktélokkal lazítja magát iszap részeggé valami trópusi szigeten. Én erről azt gondolom, hogy már csak azért sem biztos, hogy fel kéne áldoznunk a megjelenésünket a praktikum oltárán, mivel hosszú, ruhás pályafutásom során még egyetlen egy légkondicionált rövid ujjú inggel sem találkoztam, és az ösztönöm azt súgja, nem is fogok.

Ha már izzadunk, izzadjunk elegánsan! Jómagam is a probléma szenvedő alanya vagyok. Javaslatom az lenne a hozzám hasonló ügyfeleknek, hogy vagy viseljenek a meleg beköszöntével minél világosabb, vagy minél sötétebb (igen jól olvastad!!!) tónusú inget, ugyanis ezeken látszanak meg legkevésbé az izzadás kellemetlen kísérőjelenségei, mint például hónaljtájéki „pisztolytáska”.

3. A szívemnek leginkább tetsző kommentelő csapat tagjai nyilvánvalóan az elvetemült, designbolond, fashioniszta yuppie kategóriába tartoznak. Ők a rövid ujjú inget pártolók vehemenciájának többszörösével állnak ki ügyük mellett, sokszor egymást vérig sértő, személyeskedésbe torkolló vitákat kell ilyenkor emberi mederbe visszaterelni.

A feltűrt ingujjpárti hölgyek egyenesen válóokként említik a rövid ujjú ing felbukkanását partnerük gardróbjában, de a fiúk sem bánnak kesztyűs kézzel az ellentábor tagjaival, vidáman sültparasztoznak és ekézik a rövid ujjasok ruháztát.

Ezt a fajta arroganciát a Gardrób természetesen nem vallhatja magáénak, hiszen a blog éppen azzal a céllal jött létre, hogy öltözködési tanácsokkal lássa el a hozzánk forduló bizonytalanokat. Sem mi, sem mások nem engedhetik meg maguknak e tárgykörben az öncélú piszkálódást.

Más kérdés persze, hogy amikor előkerülnek bizonyos hozzászólók részéről a primitív, sablonos „érvek”, miszerint a feltűrt hosszú ujjú férfiatlan (mer 100 kiló alatt nincsen férfi…), vagy újra szól a jó öreg buzizós sláger, akkor nem kell meglepődni, ha indulatosabb válasz érkezik.

Mindezek után emberek mindenki nyugodjan le, az ingujjat kéretik széppen feltűrni!!! És kezdődjék a nyár!

Kun Gergely

 

8 Tovább

Gardrób

blogavatar

Felnőtt tartalom, csak igényes és érett férfiaknak! Mindent megtudsz arról, hogy mit tehetsz azért, hogy a nők felfigyeljenek rád, az üzletfeleid elismerjenek, és követendő példának tartsanak, de legfőképpen, hogy te magad rátalálj saját stílusodra.

A Loft Outlet divatszakértőjének Instagram oldala - gerrri74

Instagram

Kövesd a Loft Outletet a Facebook-on

HTML

Címkefelhő

loft outlet (23),ferfi divat (20),öltöny (13),férfi öltöny (9),Loft (9),zako (5),divat (4),mesterházy attila (4),nyakkendő (3),Giorgio Armani (3),Kiszel Tunde (3),Sebestyan Balazs (3),Orbán Viktor (3),férfi ing (3),Roberto Cavalli (3),hamisítás (3),Hermes (2),Louis Vuitton (2),trendszetter (2),Brad Pitt (2),Pinter Attila (2),Benedek Tibor (2),gucci (2),menyasszony (2),Schiffer András (2),Rodeo Drive (2),berki krisztián (2),Los Angeles (2),Instagram (2),Herczeg Zoltan (2),szalagavató (2),slim fit (2),Róma (2),gatsby (2),Vona Gábor (2),férfi cipő (2),Lagzi Lajcsi (2),Friderikusz Sándor (2),smoking (2),stohl andrás (2),magyar futballvalogatott (2),Fodor Gabor (2),esküvő (2),casual (2),messi (2),Schobert Norbert (2),Rubint Réka (2),slim féfri divat (2),Andy Vajna (2),palácsik timea (2),mszp (2),Gyurcsány Ferenc (2),hosszú ujjú ing (1),Eurovíziós dalfesztivál (1),Conchita Wurst (1),Kelemen Anna (1),Rövid ujjú ing (1),Robbie Williams (1),Budapest Sportaréna (1),Thomas Neuwirth (1),tom ford (1),kommunikáció (1),balázs (1),4n4ln (1),trendsetter (1),Beverley Hills (1),Magyar Labdarugo-szovetseg (1),Vajna Tímea (1),Sebestyén Balázs (1),californication (1),Balaton (1),magyar labdarugo valogatott (1),donatella versace (1),Ata (1),V Zolika (1),Budapest Taxi (1),Bango Margit (1),Medveczky Ilona (1),kuki (1),sípálya (1),jagermeister (1),yeti (1),hütte (1),Unicum (1),kiszel tünde (1),Gundel Takacs Gabor (1),Dolhai Attila (1),Pokorny Lia (1),Zámbó Árpád (1),Demokratikus Koalíció (1),Orbán Vikor (1),horvath csaba (1),Deutsch Tamás (1),raszta frizura (1),Bagi-Nacsa (1),Budai Gyula (1),Szecsődi Ráró (1),Szecsődi Károly (1),nünüke (1),pompás nünüke (1),LMP (1),Zsidro Tamas (1),újságírók (1),Gerbeaud-haz (1),meglepetés party (1),szülinap (1),Kun Gergely (1),Vona (1),sajtótájékoztató (1),Gerbeaud (1),red neck (1),Gyurcsán Ferenc (1),kőbányai kínai piac (1),mellény (1),sál (1),átmeneti öltözködés (1),Galeries Lafayette (1),győzike (1),Bál (1),Tallai Andras (1),puskás ferenc (1),Story Gala (1),Harrods (1),GUM (1),Jason_yeats (1),Thomasopdebeeck (1),Alexander.kraft (1),Toth Vera (1),madonna (1),il Bacio di Stile (1),Hex tie (1),Hexenschuß (1),mezőkövesd (1),férfi nadrág (1),Összezárva Friderikusszal (1),Berki (1),Született feleségek (1),férfi karkötő (1),loftoutlet (1),useunused (1),formaruha (1),olimpia (1),Scherer Péter (1),Stohl András (1),sportöltözék (1),citytrail (1),futás (1),Noszály Sándor (1),lopás (1),szomszédok (1),szulejmán (1),Válótársak (1),Keymanstyle (1),Valentino (1),Dandy (1),kockás öltöny (1),Gáspár Győző (1),Emir Kusturica (1),Falus Ferenc (1),Főpolgármesteri Hivatal (1),Schobert Norbi (1),ice bucket (1),önkormányzati választás (1),Hajdú Péter (1),Zimányi Linda (1),focistafeleségek (1),Robben (1),Dress for less (1),tippmix (1),FIFA (1),Puzser Robert (1),selfie (1),futball vilagbajnoksag (1),Norbi Update (1),norbi (1),double monk (1),férfi kiegészítők (1),Ausztrália (1),Andre Goodfriend (1),habony árpád (1),dolce & gabbana (1),Zuckenberg (1),Szalay-Bobrovinczky Kristóf (1),női egyenjogúság (1),Karl Stefanovic (1),John Deere (1),Andre Agassi (1),tőzsde (1),Private banking (1),elegans (1),The Today Show (1),Dardai Pal (1),üzleti dress code (1),Marshalls (1),ruházat (1),Radics Gigi (1),COMET-dijkioszto (1),Comet Gála (1),VIVA COMET-dij (1),Farkashazy Tivadar (1),Vágó István (1),Juszt László (1),Gálvölgyi János (1),Szabó Zsófi (1),Comet Cloth Comedy (1),Csobot Adél (1),esküvői ruha (1),Vőlegény (1),Kállay Saunders András (1),vv béci (1),Loft Out (1),gigi (1),Osvárt Andrea (1),Pampalini (1),Bajnai Gordon (1),Kilián-laktanya (1),Csányi Sándor (1),Balotelli (1),Női és Gyermekruha Nagykereskedelmi Vállalat… (1),ballonkabát (1),megcsalás (1),divat világa (1),outlet (1),Dzsudzsak Balazs (1),világbajnokság (1),Nino Cerutti (1),Szárszói találkozó (1),Szárszó (1),Pep Guardiola (1),guardiola (1),férfi vízilabda-válogatott (1),Barcelona (1),vőlegény ruhája (1),esküvői öltöny (1),pénzmogul (1),üzleti tárgyalás (1),Ferrari (1),zakó (1),trend (1),ing (1),learazas (1),sale (1),szabó (1),Savile Row (1),ford (1),bmw (1),Audi (1),porsche (1),Lionel Messi (1),méret (1),Aranylabda (1),öltözék (1),nadrág (1),fat boys slim (1),Rogán Antal (1),lanvin (1),Fendi (1),Horn Gyula (1),Barack Obama USA elnök (1),menyasszonyi ruha (1),politikusok (1),Louis Vuitton hátizsák (1),Ferragamo (1),metroszexualis (1),Firenze (1),Nápoly (1),Milano (1),Zsolnay Porcelanmanufaktura Zrt. (1),Michelin csillag (1),meleg (1),buzi (1),Vidámpark (1),nyakkendo (1),pataky attila (1),Fásy Ádám (1),Bunyós Pityu (1),Postás Józsi (1),Balazs Pali (1),cakó kinga (1),Sugarbird ruhakollekcio (1),DJ Ötzi (1),Csóré Béla (1),rtl klub (1),Pitt Immagine Uomo (1),Istenes Bence (1),Eder Krisztian (1),VV6 (1),zombi (1),szex (1),ejszakai elet (1),Budapest (1),teli olimpia (1),Szocsi (1),Etyek (1),Liptai Claudia (1),Hajos Andras (1),Árpás László (1),Rokusfalvy Pal (1),Joshi Bharat (1),Fekete Laci (1),nagy duett (1),győr (1),médiabál (1),Szocsi olimpia 2014 (1),Szocsi 2014 (1),ruha (1),h&m (1),Giorgo (1),Ómolnár Miklós (1),Ralph Lauren (1),Alföldi Róbert (1),Caramel (1),rendőrség (1),kannás bor (1),Vácszentlászló (1),Zacher Gabor (1),Dobó Kata (1),tél (1),MÁV-Aszód (1),aszód (1),wellness-hetvege (1),wellness szallodak (1),dresscode (1),mély dekoltázs (1),Kaposvari Egyetem (1),öltözködési tanácsadó (1),öltönyök (1),középosztály (1),gazdagság (1),Steve Siebold (1),siruha (1),sibakancs (1),Tilla (1),Vadon Jani (1),wunderschön (1),Kulka János (1),fasfhionfave (1),Wolfie (1),Carbonfools (1),fehér balázs (1),Leonardo DiCaprio (1),George Clooney (1),teczar szilard (1),szőke nő (1),billiárd (1),éjszaka (1),buli (1),Berki Krisztian labdarugo (1),ingyen buli (1),magna cum laude (1)

Tőlünk kérj öltözködési tanácsot!