Csak lagzi Lajcsinak nem szabad lopnia?

Megosztanék egy szerény észrevételt, amelyet ugyan nem támasztanak alá közvéleménykutatásokon alapuló, tudományos elemzések, de 20 év szakmában eltöltött idő igen! 

A magyar ember erkölcsi ítélete a lopásról jelentős részben eset függő.

Példának okáért az nem számít lopásnak a tisztes polgár fejében, amikor is a Hajdúnánáson gyártott, amúgy kiváló minőségű Moncler kabátot vásárolja meg nem annyira ellenőrzött csatornákon keresztül, a bolti ár töredékéért. A háborgó lelkiismeretét megnyugtatni kívánó kedves ügyfél ilyenkor arra gondol, hogy ez a plusz szövet már úgysem kellett a megbízónak (nem hát! nyilván azért fizette ki a drága alapanyagot!), és ez akkor kábé talált dolog kategória!

Hasonlóan kisimult arccal tér nyugovóra minden éjjel az a delikvens is, aki úgynevezett “kamionról leesett” portékát fogyaszt rendszeresen. Mily’ szép… Nyilván az sem volt senkié sem, ergo, kinek hiányzik, folyománya, úgyis van annak már elég pénze, aki ilyennel bizniszel, az ilyet megfejni kvázi dicsőség!

A legszebb az egészben nem is az, hogy az emberek rárepülnek az olcsó(bb) cuccra, az vesse reájuk az első követ, ki nem csábulna el. A sztori igazi báját az a szemérmes naivitással áthatott, már-már buddhista nihil adja, amely által a mélyen tisztelt publikum valóban elhiszi,  hogy a fenti állítások igazak. Az emberi korlátoltságnak köszönhetően  ugyanazok az arcok évek óta, ipari méretekben terjeszthetnek márkás(nak tűnő) cuccokat háborítatlanul!

Soha nem okozott még szívtájéki szorítást idehaza a csuklón virító, atomhamis thaiföldi HUBLOT, sőt még angyali mosoly is felciccen a büszkeséggel előadott történetekben, hogyan is lehet 20 dollár helyett akár már 15-ért is szerezni egy ilyet, és higgyétek el, a beleki bazárban vásárolt Cavalli bikini ugyanúgy tartja majd a plasztik cicit, mint az eredeti, Roberto bácsit pedig nem zavarja egy pár milliárdos veszteség…

Ebben az országban, ahol a Józsi tud olcsóbban Samsung tévét, a Pistinél vehetsz okosba’ gázolajat, a Karesz évek óta csomagtartóból árulja a HUGO BOSS (!!!) öltönyöket, a Béla hoz féldrágakövet negyedáron, az audis Dudi pedig Rolexeket szór fingért, mindent maga alá temető, össznépi felháborodás zúdult Galambos (Lagzi) Lajosra egy feltételezett áramlopási ügy kapcsán.
A fűtött medencés, rózsadombi luxusvillák közelében több energia tűnik el, mint a borsodi falvak cigánysorain együttvéve, de persze mindenki azonnal a fejét követelte az ezidáig példás családapaként működő, abszolút selfmade üzletembernek.

És ha már Lajcsinál tartunk, hát ez az ügy nékem egyáltalán nem tiszta…
Az európai világvárosokban bandukoló turistákat hamis Louis Vuitton táskákkal megkörnyékező színesbőrű szerencsétlenek gondolkodás nélkül elhajítják a náluk lévő portékát, amint az őrszem rendőrt jelez a közelben. Egy másodperc alatt elvágnak minden szálat, ami őket a kamu (hamisítás=lopás!!!) cuccokhoz köthetné.

Komolyan el tudjátok ti képzelni, hogy Lajcsi úgy trükközött, hogy a lopás tényét a földben tekergő vezetékek még 70 év múlva is igazolni fogják???

Kun Gergely
 

0 Tovább

A hamis Giorgio Armani

A világ méltán és joggal ünnepelte Giorgio Armani 80. születésnapját és a márka 40. évfordulóját. A divat ikonikus alakjáról méltó módon emlékeztek meg tisztelői, irigyei nem csak olasz honban, de az egész világon. Az biztos, hogy kevés olyan márka van ma a bolygón, amelyik ilyen hosszú idő óta, folyamatosan megújulva volt képes köztudatban maradni az imázs romlása nélkül.

Giorgio Armani

Nem kis dolog, hogy a trendek állandó változásában fürdő olaszok is "Re Giorgio"-nak, azaz György királynak titulálják a divatpápát. Kultikus filmek jeleneteiben, díjátadókon mozisztárok, gigaberuházások top üzletemberei, trendszetter dívák teszik nap mint nap láthatóvá a mester munkáit.

C. Ronaldo Armaniban

Mindezek után jogos a kérdés, hogy mi miért nem a születésnapon emlékeztünk meg? Egyrészről a feltétlen tisztelethez és az életpálya maximális elismeréséhez részünkről sem fér kétség, de a Gardrób nem kívánta gyarapítani a sablon megemlékezők sorát, illetve mi másra kívánjuk felhívni a figyelmet, ezért megvártuk, míg elül a hódolók zajongása és véget ér a svédasztal zabrálása. Mi a márkához szorosan kötődő, nem túl dicsőséges jelenségről szeretnénk kicsit beszélni.

A hazai fashion világ rögvalósága megköveteli, hogy megemlékezzünk a hamis Giorgio Armani termékek életútjáról is.

Arról nincsenek pontos feljegyzések, hogy a márka mikor keltette fel az erre szakosodott kínai és/vagy török, bangladesi, vietnami, pakisztáni (nem kívánt náció törlendő) szakemberek érdeklődését, és mikor született döntés arról, hogy saját módszereiket követve a széles publikum számára tegyék elérhetővé a luxusmárka termékeit.

Hamis Armani

Maga a dátum tulajdonképpen nem is érdekes, a lényeg, hogy a magyar emberek - pár műértőt leszámítva - nagyjából a hamisítványok útján értesültek először a divatházról. Re Giorgio álmában sem gondolta volna, hogy brandje robbanásszerű bevezetését Magyarországon élelmes ázsiai szakembereknek köszönheti majd. De ne szaladjunk ennyire előre, hisz a világ hamisítóinak célországai közt kis hazánk vásárlóerejét tekintve a futottak még kategóriában kullog...

Szóval kezdetben vala a koppintás, amelynek lényege, hogy olyan valamik készülnek az eredeti márka mennyiségének többszörösére rúgó tételben, amelyek a márkatermékre megszólalásig hasonlítanak és persze az eredeti ár töredékéért. Ezt követte a hamisítás evolúciójának újabb állomása: amikor már halovány törekvéseket sem lehet felfedezni az eredeti termék lemásolására: gyártanak, ami jön, rányomják a logót, meg bevarrják a címkét, oszt jónapot kívánok.

Egyedi elgondolású hamisítvány

A kamu termékek létrehozásának csúcsát valószínűleg az az állomás jelenti, amikor már kvázi divatkreátorokká avanzsálódnak a koppintók, és a márka aktuális koncepciójától meredeken eltérő termékeket dobnak piacra, természetesen önmaguk legnagyobb megelégedésére. Gondolom, mindenkinek megvan az a kultikussá vált kusturicai jelenet, amikor a Macskajaj című filmben a két délszláv, roma szeszhamisító egyöntetűen arra az álláspontra helyezkedik, hogy az ő copy whiskey-jük jobb, mint az eredeti scotch!

"This is the beginning of a beautiful friendship!"

Ahhoz, hogy kiváló magyar celebek a Blikk, a Bors, vagy valami hasonló nagyformátumú bulvárlap hasábjain, természetesen az említett orgánumok pénzén nyaralgatva, a fotókon döbbenetes betűméretű Armani (Ferré, Versace, Cavalli stb.) pólóban feszítsenek, elévülhetetlen érdemei vannak a hamisítóknak, továbbá a piacot tökéletesen lefedni képes disztribúciós hálózatnak.

Hamis Armani napszemüvegek

Nehogy azt gondolja bárki, hogy a Kőbányai úti piac kifüstölésével gátat vethet bárki a gagyi terjedésének kis hazánkban! Reebok sporttáskás (természetesen hamis) sales managerek hada járja az irodaházakat, turkálóvá züllesztve egy-egy jó nevű multicég tárgyalóját arra a pár órára, míg az ott dolgozó siserehad lecsap a cuccra, mint gyöngytyúk a zöld takonyra.

Józsefvárosi Piac

Tudom, tudom, amíg lószar van, veréb is van, de elfogadhatatlan számomra az a magyarázat, hogy az eredetire nincsen pénze valakinek. Ez esetben ne vegye! Ilyen egyszerű! Számtalan jó minőségű, a világmárkákhoz képest no name brand található a piacon mindenki pénztárcájával arányban.

A fentebb említett úgynevezett sztárok felelőssége a jelenség táplálásában éppen ezért elképesztően nagy. Innen üzenem: tudjuk nagyon jól, hogy az eredeti kollekciókban sosem szerepelt cuccokban feszítetek, szánalmasak vagytok!

Kun Gergely

0 Tovább

Sugarbird - copyright Mrs Beckham

A magyar piac ahhoz a kicsiny, hegyek közé szorított, beltenyész faluhoz hasonlatos, ahol már mindenki megdugott mindkenkit, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy nálunk már legalább egyszer mindenki át is baszott mindenkit. Na az obszcenitásról - ígérem - ennyit, de a hevületért, illetve az ide-oda csapongásért előre is elnézést, számomra különösen fájó téma következik.

A divat világában tengetem napjaim, nyilvánvalóan "megtalálnak" az idevágó hírek. Ismert és elismert olasz márkákkal foglalkozom, bevallom, ez ad néminemű felülemelkedést bizonyos piszlicsáré ügyek tekintetében, de barátaim gondoskodnak róla, hogy a futottak még kategória se kerülje el a figyelmemet.

Zajlik most éppen egy nem kicsit mesterségesen hájpolt viharka a hazai divatvilág lavórkájában, nevezetesen, hogy a Sugarbird volt annyira pofátlan, hogy lemásolta (hallottad? LE-MÁ-SOL-TA!!!) Cakó Kinga divattervező kollekciójának darabjait, vagy darabját, már nem is tudom... Téééééényleeeeeeeg????!!!! Na nem mondoooooood???!!!! Nyilván adódik az adekvát kérdés: who's Mrs Kinga Cakó anyway?!

Cako

Nem csak a Cukormadarak...

Fentebb röviden vázolt esemény egy olyan országban történik, ahol egy a csapból is folyó női ruhamárka évtizedek óta olasz, mit olasz, olasznak hazudott bangladesi ruházati termékeket vásárol tömegével. Bérdroidokkal átcímkézteti, és saját logójával teríti szét tonnaszámra az ország területén. Ismétlem, a történet mögött olyan név áll, aki nélkül nem fejeződhet be tévéadások végén manapság a "Műsorvezetőt öltöztette a ....." mondat.

Aztán lapozzunk. Egy rendkívül jól összeállított, a jeans-es felöltözés területén kimondottan sikeres olasz márka hazai forgalmazója évek hosszú, szorgalmas, kitartó munkájával felépített egy "copy"-t, egy teljes brandet, amit árban a nagy, olasz testvér alá pozícionált. Új kollekció megkap, repülőgép Bangladesbe, üveggyöngyért megvarrat, fele áron is a nyereség hatszoros szorzó környékén mozog...Annyi ideje működik már a dolog sikeresen, hogy mára egy teljes generáció felcseperedett úgy, hogy azt hiszi, ez a márka nem is magyarok kezében van, bizonyára egynémely olasz, vagy amerikai céget sejtik a háttérben.

És hogy megy ez külföldön?

A Sugarbird koncepció, amennyire én látom, eleve a másolásról szól. Értem ezalatt, hogy amikor Victoria Beckham, vagy JayZ, de sokkal korábban például a tenisz csillag Björn Borg a nevét adta egy kollekcióhoz, ugye senki nem képzelte azt, hogy legott ruha kreátorokká változtak azok az emberek, akik percekkel korábban még mikrofont, teniszütőt, vagy péniszt szorongattak (bocsánat...).

A háttérben évek óta dolgozó, nagy tapasztalatokkal és kreativitással rendelkező emberek álmodják meg az egyes darabokat, az ARC pedig egy helyben áll, és szimpatikus próbál lenni. Szóval vannak itten ezek a magyar szép lányok, állítólag még sikeresek is voltak a maguk területén, bár hogy mi is volt az a terület, azt néminemű jótékony homály fedi...Ikonok, arcok, celebek... kicsit savanyú, kicsit sárga, de a mienk...

És akkor mi van itthon?
Bejön hozzám egy úriember, barátja nálam vásárol évek óta, ő ajánlott engem, látogatását megelőzi egy telefonbeszélgetés, miszerint épp vett két "Hugo Boss" öltönyt, és kissé gyanút fogott, hamis-e, vagy sem? Mondom néki, nem foglalkozom német cuccal, nem tudom megállapítani. Erősködik, hogy ő azért csak jön.

Az ember jól öltözött, sikeres, tehetős. Az általa behozott 'öltönynek látszó tárgyak' annyira silányak, hogy az már üvölt. Meg sem kéne néznem, de azért alapos akarok lenni, benyúlok a zsebekbe, hátha a bevarrt címkék további támpontot adnak. Nézem az adatokat... Ez tutti hamis!!! Mire a Zember:

- Eddig azt mondtad, nem tudhatod, most meg mire föl vagy hirtelen ilyen magabiztos?! 

-Látod, azonos az alapanyagok kódja. - Mutatom neki a címkéket. - Ez csak akkor lehet, ha két teljesen egyforma darabról van szó, hiszen a szövetre utal, amiből a ruha készült. Elsápad, előttünk ugyanis két teljesen különböző öltöny, az egyik valami világos len/pamut keverék, a másik pedig egy sötét gyapjúszerűség. 

- Vidd vissza a boltba! 

Most meg elvörösödik:

- Milyen boltba...? Kocsiból árulja egy srác...bejárkál az irodába....

- Mi a francnak veszel ilyentől???

- Csak 60.000 volt darabja.... ENNYI.

De azt hiszitek ezzel vége is?! Nézzetek csak körül! Ennyi hamis órát még Rómában sem látsz az afrikai neppereken, amennyi egy-egy budapesti partyn felbukkan, miközben persze Porschek sorakoznak odakünn a parkolóban, mer' ahhoz má' van esze!!!

És az megvan, amikor a dugó miatt épp egy tömött buszmegálló mellett lassítasz a kocsiddal, a várakozó tini nindzsa teknőcök kezében pedig Louis Vuitton virít??? Eszem megáll.

Régóta mondom, hogy a hamisítás, a másolás=LOPÁS! Valakinek a munkával felépített, majd sikeressé vált termékét lemásolod hihetetlen haszon reményében, hiszen téged nem terhelt meg a fejlesztés irgalmatlanul nagy költsége. 

A folyamatot, kedves Vevő, te gerjeszted!

Hadd zárjam ígéretemmel ellentétben mégis egy kissé vulgárisan: baszni és szűznek maradni, nem megy!

Kun Gergely

2 Tovább

Gardrób

blogavatar

Felnőtt tartalom, csak igényes és érett férfiaknak! Mindent megtudsz arról, hogy mit tehetsz azért, hogy a nők felfigyeljenek rád, az üzletfeleid elismerjenek, és követendő példának tartsanak, de legfőképpen, hogy te magad rátalálj saját stílusodra.

A Loft Outlet divatszakértőjének Instagram oldala - gerrri74

Instagram

Kövesd a Loft Outletet a Facebook-on

HTML

Címkefelhő

loft outlet (23),ferfi divat (20),öltöny (13),férfi öltöny (9),Loft (9),zako (5),divat (4),mesterházy attila (4),nyakkendő (3),Giorgio Armani (3),Kiszel Tunde (3),Sebestyan Balazs (3),Orbán Viktor (3),férfi ing (3),Roberto Cavalli (3),hamisítás (3),Hermes (2),Louis Vuitton (2),trendszetter (2),Brad Pitt (2),Pinter Attila (2),Benedek Tibor (2),gucci (2),menyasszony (2),Schiffer András (2),Rodeo Drive (2),berki krisztián (2),Los Angeles (2),Instagram (2),Herczeg Zoltan (2),szalagavató (2),slim fit (2),Róma (2),gatsby (2),Vona Gábor (2),férfi cipő (2),Lagzi Lajcsi (2),Friderikusz Sándor (2),smoking (2),stohl andrás (2),magyar futballvalogatott (2),Fodor Gabor (2),esküvő (2),casual (2),messi (2),Schobert Norbert (2),Rubint Réka (2),slim féfri divat (2),Andy Vajna (2),palácsik timea (2),mszp (2),Gyurcsány Ferenc (2),hosszú ujjú ing (1),Eurovíziós dalfesztivál (1),Conchita Wurst (1),Kelemen Anna (1),Rövid ujjú ing (1),Robbie Williams (1),Budapest Sportaréna (1),Thomas Neuwirth (1),tom ford (1),kommunikáció (1),balázs (1),4n4ln (1),trendsetter (1),Beverley Hills (1),Magyar Labdarugo-szovetseg (1),Vajna Tímea (1),Sebestyén Balázs (1),californication (1),Balaton (1),magyar labdarugo valogatott (1),donatella versace (1),Ata (1),V Zolika (1),Budapest Taxi (1),Bango Margit (1),Medveczky Ilona (1),kuki (1),sípálya (1),jagermeister (1),yeti (1),hütte (1),Unicum (1),kiszel tünde (1),Gundel Takacs Gabor (1),Dolhai Attila (1),Pokorny Lia (1),Zámbó Árpád (1),Demokratikus Koalíció (1),Orbán Vikor (1),horvath csaba (1),Deutsch Tamás (1),raszta frizura (1),Bagi-Nacsa (1),Budai Gyula (1),Szecsődi Ráró (1),Szecsődi Károly (1),nünüke (1),pompás nünüke (1),LMP (1),Zsidro Tamas (1),újságírók (1),Gerbeaud-haz (1),meglepetés party (1),szülinap (1),Kun Gergely (1),Vona (1),sajtótájékoztató (1),Gerbeaud (1),red neck (1),Gyurcsán Ferenc (1),kőbányai kínai piac (1),mellény (1),sál (1),átmeneti öltözködés (1),Galeries Lafayette (1),győzike (1),Bál (1),Tallai Andras (1),puskás ferenc (1),Story Gala (1),Harrods (1),GUM (1),Jason_yeats (1),Thomasopdebeeck (1),Alexander.kraft (1),Toth Vera (1),madonna (1),il Bacio di Stile (1),Hex tie (1),Hexenschuß (1),mezőkövesd (1),férfi nadrág (1),Összezárva Friderikusszal (1),Berki (1),Született feleségek (1),férfi karkötő (1),loftoutlet (1),useunused (1),formaruha (1),olimpia (1),Scherer Péter (1),Stohl András (1),sportöltözék (1),citytrail (1),futás (1),Noszály Sándor (1),lopás (1),szomszédok (1),szulejmán (1),Válótársak (1),Keymanstyle (1),Valentino (1),Dandy (1),kockás öltöny (1),Gáspár Győző (1),Emir Kusturica (1),Falus Ferenc (1),Főpolgármesteri Hivatal (1),Schobert Norbi (1),ice bucket (1),önkormányzati választás (1),Hajdú Péter (1),Zimányi Linda (1),focistafeleségek (1),Robben (1),Dress for less (1),tippmix (1),FIFA (1),Puzser Robert (1),selfie (1),futball vilagbajnoksag (1),Norbi Update (1),norbi (1),double monk (1),férfi kiegészítők (1),Ausztrália (1),Andre Goodfriend (1),habony árpád (1),dolce & gabbana (1),Zuckenberg (1),Szalay-Bobrovinczky Kristóf (1),női egyenjogúság (1),Karl Stefanovic (1),John Deere (1),Andre Agassi (1),tőzsde (1),Private banking (1),elegans (1),The Today Show (1),Dardai Pal (1),üzleti dress code (1),Marshalls (1),ruházat (1),Radics Gigi (1),COMET-dijkioszto (1),Comet Gála (1),VIVA COMET-dij (1),Farkashazy Tivadar (1),Vágó István (1),Juszt László (1),Gálvölgyi János (1),Szabó Zsófi (1),Comet Cloth Comedy (1),Csobot Adél (1),esküvői ruha (1),Vőlegény (1),Kállay Saunders András (1),vv béci (1),Loft Out (1),gigi (1),Osvárt Andrea (1),Pampalini (1),Bajnai Gordon (1),Kilián-laktanya (1),Csányi Sándor (1),Balotelli (1),Női és Gyermekruha Nagykereskedelmi Vállalat… (1),ballonkabát (1),megcsalás (1),divat világa (1),outlet (1),Dzsudzsak Balazs (1),világbajnokság (1),Nino Cerutti (1),Szárszói találkozó (1),Szárszó (1),Pep Guardiola (1),guardiola (1),férfi vízilabda-válogatott (1),Barcelona (1),vőlegény ruhája (1),esküvői öltöny (1),pénzmogul (1),üzleti tárgyalás (1),Ferrari (1),zakó (1),trend (1),ing (1),learazas (1),sale (1),szabó (1),Savile Row (1),ford (1),bmw (1),Audi (1),porsche (1),Lionel Messi (1),méret (1),Aranylabda (1),öltözék (1),nadrág (1),fat boys slim (1),Rogán Antal (1),lanvin (1),Fendi (1),Horn Gyula (1),Barack Obama USA elnök (1),menyasszonyi ruha (1),politikusok (1),Louis Vuitton hátizsák (1),Ferragamo (1),metroszexualis (1),Firenze (1),Nápoly (1),Milano (1),Zsolnay Porcelanmanufaktura Zrt. (1),Michelin csillag (1),meleg (1),buzi (1),Vidámpark (1),nyakkendo (1),pataky attila (1),Fásy Ádám (1),Bunyós Pityu (1),Postás Józsi (1),Balazs Pali (1),cakó kinga (1),Sugarbird ruhakollekcio (1),DJ Ötzi (1),Csóré Béla (1),rtl klub (1),Pitt Immagine Uomo (1),Istenes Bence (1),Eder Krisztian (1),VV6 (1),zombi (1),szex (1),ejszakai elet (1),Budapest (1),teli olimpia (1),Szocsi (1),Etyek (1),Liptai Claudia (1),Hajos Andras (1),Árpás László (1),Rokusfalvy Pal (1),Joshi Bharat (1),Fekete Laci (1),nagy duett (1),győr (1),médiabál (1),Szocsi olimpia 2014 (1),Szocsi 2014 (1),ruha (1),h&m (1),Giorgo (1),Ómolnár Miklós (1),Ralph Lauren (1),Alföldi Róbert (1),Caramel (1),rendőrség (1),kannás bor (1),Vácszentlászló (1),Zacher Gabor (1),Dobó Kata (1),tél (1),MÁV-Aszód (1),aszód (1),wellness-hetvege (1),wellness szallodak (1),dresscode (1),mély dekoltázs (1),Kaposvari Egyetem (1),öltözködési tanácsadó (1),öltönyök (1),középosztály (1),gazdagság (1),Steve Siebold (1),siruha (1),sibakancs (1),Tilla (1),Vadon Jani (1),wunderschön (1),Kulka János (1),fasfhionfave (1),Wolfie (1),Carbonfools (1),fehér balázs (1),Leonardo DiCaprio (1),George Clooney (1),teczar szilard (1),szőke nő (1),billiárd (1),éjszaka (1),buli (1),Berki Krisztian labdarugo (1),ingyen buli (1),magna cum laude (1)

Tőlünk kérj öltözködési tanácsot!