Sugarbird - copyright Mrs Beckham

A magyar piac ahhoz a kicsiny, hegyek közé szorított, beltenyész faluhoz hasonlatos, ahol már mindenki megdugott mindkenkit, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy nálunk már legalább egyszer mindenki át is baszott mindenkit. Na az obszcenitásról - ígérem - ennyit, de a hevületért, illetve az ide-oda csapongásért előre is elnézést, számomra különösen fájó téma következik.

A divat világában tengetem napjaim, nyilvánvalóan "megtalálnak" az idevágó hírek. Ismert és elismert olasz márkákkal foglalkozom, bevallom, ez ad néminemű felülemelkedést bizonyos piszlicsáré ügyek tekintetében, de barátaim gondoskodnak róla, hogy a futottak még kategória se kerülje el a figyelmemet.

Zajlik most éppen egy nem kicsit mesterségesen hájpolt viharka a hazai divatvilág lavórkájában, nevezetesen, hogy a Sugarbird volt annyira pofátlan, hogy lemásolta (hallottad? LE-MÁ-SOL-TA!!!) Cakó Kinga divattervező kollekciójának darabjait, vagy darabját, már nem is tudom... Téééééényleeeeeeeg????!!!! Na nem mondoooooood???!!!! Nyilván adódik az adekvát kérdés: who's Mrs Kinga Cakó anyway?!

Cako

Nem csak a Cukormadarak...

Fentebb röviden vázolt esemény egy olyan országban történik, ahol egy a csapból is folyó női ruhamárka évtizedek óta olasz, mit olasz, olasznak hazudott bangladesi ruházati termékeket vásárol tömegével. Bérdroidokkal átcímkézteti, és saját logójával teríti szét tonnaszámra az ország területén. Ismétlem, a történet mögött olyan név áll, aki nélkül nem fejeződhet be tévéadások végén manapság a "Műsorvezetőt öltöztette a ....." mondat.

Aztán lapozzunk. Egy rendkívül jól összeállított, a jeans-es felöltözés területén kimondottan sikeres olasz márka hazai forgalmazója évek hosszú, szorgalmas, kitartó munkájával felépített egy "copy"-t, egy teljes brandet, amit árban a nagy, olasz testvér alá pozícionált. Új kollekció megkap, repülőgép Bangladesbe, üveggyöngyért megvarrat, fele áron is a nyereség hatszoros szorzó környékén mozog...Annyi ideje működik már a dolog sikeresen, hogy mára egy teljes generáció felcseperedett úgy, hogy azt hiszi, ez a márka nem is magyarok kezében van, bizonyára egynémely olasz, vagy amerikai céget sejtik a háttérben.

És hogy megy ez külföldön?

A Sugarbird koncepció, amennyire én látom, eleve a másolásról szól. Értem ezalatt, hogy amikor Victoria Beckham, vagy JayZ, de sokkal korábban például a tenisz csillag Björn Borg a nevét adta egy kollekcióhoz, ugye senki nem képzelte azt, hogy legott ruha kreátorokká változtak azok az emberek, akik percekkel korábban még mikrofont, teniszütőt, vagy péniszt szorongattak (bocsánat...).

A háttérben évek óta dolgozó, nagy tapasztalatokkal és kreativitással rendelkező emberek álmodják meg az egyes darabokat, az ARC pedig egy helyben áll, és szimpatikus próbál lenni. Szóval vannak itten ezek a magyar szép lányok, állítólag még sikeresek is voltak a maguk területén, bár hogy mi is volt az a terület, azt néminemű jótékony homály fedi...Ikonok, arcok, celebek... kicsit savanyú, kicsit sárga, de a mienk...

És akkor mi van itthon?
Bejön hozzám egy úriember, barátja nálam vásárol évek óta, ő ajánlott engem, látogatását megelőzi egy telefonbeszélgetés, miszerint épp vett két "Hugo Boss" öltönyt, és kissé gyanút fogott, hamis-e, vagy sem? Mondom néki, nem foglalkozom német cuccal, nem tudom megállapítani. Erősködik, hogy ő azért csak jön.

Az ember jól öltözött, sikeres, tehetős. Az általa behozott 'öltönynek látszó tárgyak' annyira silányak, hogy az már üvölt. Meg sem kéne néznem, de azért alapos akarok lenni, benyúlok a zsebekbe, hátha a bevarrt címkék további támpontot adnak. Nézem az adatokat... Ez tutti hamis!!! Mire a Zember:

- Eddig azt mondtad, nem tudhatod, most meg mire föl vagy hirtelen ilyen magabiztos?! 

-Látod, azonos az alapanyagok kódja. - Mutatom neki a címkéket. - Ez csak akkor lehet, ha két teljesen egyforma darabról van szó, hiszen a szövetre utal, amiből a ruha készült. Elsápad, előttünk ugyanis két teljesen különböző öltöny, az egyik valami világos len/pamut keverék, a másik pedig egy sötét gyapjúszerűség. 

- Vidd vissza a boltba! 

Most meg elvörösödik:

- Milyen boltba...? Kocsiból árulja egy srác...bejárkál az irodába....

- Mi a francnak veszel ilyentől???

- Csak 60.000 volt darabja.... ENNYI.

De azt hiszitek ezzel vége is?! Nézzetek csak körül! Ennyi hamis órát még Rómában sem látsz az afrikai neppereken, amennyi egy-egy budapesti partyn felbukkan, miközben persze Porschek sorakoznak odakünn a parkolóban, mer' ahhoz má' van esze!!!

És az megvan, amikor a dugó miatt épp egy tömött buszmegálló mellett lassítasz a kocsiddal, a várakozó tini nindzsa teknőcök kezében pedig Louis Vuitton virít??? Eszem megáll.

Régóta mondom, hogy a hamisítás, a másolás=LOPÁS! Valakinek a munkával felépített, majd sikeressé vált termékét lemásolod hihetetlen haszon reményében, hiszen téged nem terhelt meg a fejlesztés irgalmatlanul nagy költsége. 

A folyamatot, kedves Vevő, te gerjeszted!

Hadd zárjam ígéretemmel ellentétben mégis egy kissé vulgárisan: baszni és szűznek maradni, nem megy!

Kun Gergely

2 Tovább

Hogyan öltözködik a magyar politikus - Rogán a Házból és a többiek

Sokáig gondolkodtam, szabad-e bármit papírra vetnem a témában. Egyrészt a Rogan-batyu politikai vetülete lecsengett (ha egyáltalán volt néki olyan), másrészt az engem jól ismerők tudják, hogy magasról teszek az úgynevezett politikára. Mindezek ellenére a történteket megkísérlem a divat oldaláról összegezni.

Szerző: Kun Gergely

És a divat felől nézve sok bajom van az üggyel. 

Rogán kétségtelenül a modern kori píár politikusi terméke, és javára legyen írva mesterien bánik a korszak által biztosított médiafelületekkel, de most odáig merészkedett, hogy – mint tudjuk - magára kapott egy Louis Vuitton hátizsákot, egy kifogástalan dress code szerint összeállított öltönyös szettet, továbbá egy valószínűsített Hublot Big Bang rozé arany/kaucsuk órát.

Az úgynevezett parlamenti ellenzék F-18-es vadász-bombázó rajokat megszégyenítő gyorsasággal csapott le a témára, annak is a szerintük jól kommunikálható forintosytható részére. Én  villámgyorsan átugornám ezt a szempontot, mivel szerény nyomott véleményem szerint a jól megérdemelt jövedelmét minden PÓGÁR arra költi, amire akarja mindaddig, amíg eme tevékenységében (értsd: költés) más PÓGÁROK érdekeit nem sérti. Gondolok itt vállról indítható rakétára, kiskorú thai prostikra, crackre, vidéki futball csapatokra, vak komondorokra, hogy csak néhányat említsek a konzervatív attitűd ma divatos kifejezésének elengedhetetlen kellékei közül.

Nyúljunk tehát vissza a múlhatatlan érdemekkel rendelkező Vágó István örök érvényű felszólításához, miszerint: „Foglaljuk össze, mit tudunk!”

1.Hátizsákot kizárólag túrázni vágyó nyugdíjas bácsikák, programozó matematikusok, ifjonc bringások és óvodások viselnek. Egy kézzel varrott (Rogán öltönye speciális, jelenleg szinte kizárólag Tom Ford extravagáns kollekcióiban megtalálható reverje a „fully hand made”-re utal) öltöny kiegészítője egy finom, modern aktatáska lehet (korábbi aktatáskák még véletlenül se villanjanak be!!!), esetleg egy sportosan elegáns válltáska. A hátizsákot nem tudom, ki ajánlotta a honatyának, de bizonyára tévedett. Arra tudok még gondolni, hogy a kisebbik gyermek vihette el véletlenül a nagy sietségében aznap az idősb Tony táskáját az óvodába, mivel a szolgálati sofőrje már tűkön ült a szolgálati A6-ban.

2. Az egyes pontban leírt öltöny időmérő kiegészítője sokkal inkább lehetne egy finom, maximum 38-40 mm tok átmérőjű, acél, vagy platina karóra - ha már mindenáron milliós kiegészítőre vágyunk. Erősen kerülném azonban a londoni Big Ben toronyórájának átmérőjével vetekedő, rozéarany órákat, ami ugyan bájos kiegészítője lehet egy vadonatúj Bentley Continental GT-ből lazán kilógatott, agyontetovált, génmanipulált módon kigyúrt alkarnak, hogy azért mégis lássák a parasztok, merre az arra.

Szóval kedves Tony, és ne érts félre, mert pusztán ruházat szempontjából mondom, helyedben kerülném, hogy hivalkodó módon aggassam teli magamat olyan kiegészítőkkel, amelyek egyenként is biztosítanák egy vidéki művház teljes éves költségvetését.

A millás kiegészítők egyébként egészen rendben vannak, ha éppen egy glammodellnek (mekkkkkora szó a kurvára!!!!) csúfolt aktuál celebet kell elkísérned hajdúpeti mónikasójának felvételére, ez esetben azonban, kérlek, a kifogástalan öltönyödet hagyd a szekrényben, viszont semmiképpen se felejtsd otthon a beach gatyádat!!!

Ugyan említettem fentebb, hogy ez egy apolitikus bejegyzés, de hátha mire ideér az olvasó elfeledkezik erről. Álljon hát itt egy jellemző öltözködési probléma az úgynevezett ellenzéki oldalról is.

Nem tudom, hogy korábbra nyúlik-e vissza, vagy a kádári lét sok egyéb mellékhatása közül ez volt az egyik, de így május 1-i agitprop (fiatalabbak kedvéért agitációs propaganda) piknikek alkalmával a magukat baloldalinak mondó emberek olthatatlan késztetést éreznek arra, hogy öltönyük zakóját lazán, mindkét vállukra dobják anélkül, hogy karjukat belehelyeznék a zakó erre kitalált nyílásába. Szóval ki tudja, ki volt az első, a trendsetter, de a fertőzés napjainkban is tart. És ez komoly öltözködési probléma.

Halvány elképzelésem sincs, mit akarhat kifejezni a ruhadarab eme megkínzása, de hogy maximálisan alkalmatlan a munkás/paraszt néplélek meghódítására, abban egészen biztos vagyok.

Ahogyan abban is, hogy a jó idő beköszöntével baloldali politikus Pógártársaink előszeretettel nyúlnak a rövidujjú ingjeik felé, amit már jobb érzésű biztonsági őrök se vennének fel. Hozzá kell tegyem, az általunk forgalmazott ingek gyártói nem is tartanak kollekciójukban rövidujjú fazonokat. Merthogy minek? Hiszen egy hosszú ujjú ing karját elegánsan fel lehet tűrni, és testünk hőháztartására gyakorolt hatás meglepő módon ugyanaz lesz.

Írtam már annyiszor, de úgy látszik nem elégszer, nem szégyen tanulni a jobbtól, így hát Kedves Vezetőink,  vigyázó szemeiteket néha külföldi kollégáitokra vessétek!

8 Tovább

S.P.Q.R. Jelentem: Róma elesett!

Mi magunk nyírtuk ki! Nem, nem, ne fintorogjon senki! A hiba az ÖN gépében van! Amíg lószar van, veréb is van, és ebben az esetben sajnos egyértelműen megállapítható, hogy a tojás előbb volt, mint a tyúk.

szerző: Kun Gergely

Miközben a legnagyobb világcégek keresik folyamatosan az újabb és újabb értékesítési megoldásokat, mellyel termékük/szolgáltatásuk jobb színben tűnik fel a fogyasztó szemében, a trendeket időről időre átrajzoló olasz divatcégek a módszerben is az élre álltak. A VÁLASZ, mint oly sokszor az életben, most is pofon egyszerű, mondhatni az utcán hever. Rómában jártamban-keltemben bepillantást nyertem az űrmarketing eme fenomenális megnyilvánulásába.

Tehát: végy pár egyébként ádáz konkurenciaharcban álló olasz divatcéget, termékeit nyomd néhány frissen behajózott szimpatikus marokkói és/vagy indiai sales manager kezébe, pozícionáld az értékesítési pontot turisták által kultivált látnivalók közelébe, Hopp on buszok megállóiba, gyalogátkelőhelyekre, tálald az árut piszkosfehér (vagy talán egy eredetileg fehér, de napjainkra már piszkos) gyékényen! És a siker garantált.

Nincs az a divatimmunis, konzervatív értékesítési stratégián edződött Pógár, ki megállás nélkül tova tudna lépdelni az árusok tömkelegén, miközben a beduin tevepiacok napi rutinjaihoz szokott csencselő vérű fogyasztók is ismerős és otthonos pillanatokat élhetnek át. A látszólag érdektelen potenciális vásárlók sem csusszannak ki az upper marketing eme fenomenális szisztémájából. Elég egy félreértelmezett kósza pillantás az árura, és a Pantheontól a Colosseumig tartó nem rövid távra kedves útitársat kapunk, aki szórakozásunkról a termék lankadatlan dícséretével gondoskodik.

Nincs menekvés!

Ferragamo, Gucci, Fendi, Louis Vuitton, Hermés, Lanvin táskák, övek, kiegészítők, vmint napközben az aszfalthoz csapkodott fingó, és/vagy bégető takony (gyermekeim nagy kedvence), estefelé kiegészülve az égbe lődözött villódzó röppentyűvel (funkcióját társadalom kutatók még keresik). A portfolió hibátlan.

A sok-sok szerencsétlen, drága divatintézetekben évekig magoló, meleg kirakatrendező tehetetlenül áll a jelenség előtt, mert ugye ki a francot vonzanak manapság a jól felépített üzletportálok, amikor az egy eurós esernyőt áruló szenegáli csapat feltűnik a sarkon.

Gyerekek, ennyi, jelentem Róma elesett.

Mi magunk nyírtuk ki! Nem, nem, ne fintorogjon senki! A hiba az ÖN gépében van! Amíg lószar van, veréb is van, és ebben az esetben sajnos egyértelműen megállapítható, hogy a tojás előbb volt, mint a tyúk.

A történet első bekezdése ugyanis az, amikor a német/amerikai/holland/magyar/akármilyen turista vágyakozva nézegeti a számára elérhetetlen áron kínált, valóban csúcsminőséget képviselő, manufakturális divatterméket, paprika vörösen méregeti a csillogó üzletből az anyagi jólét kölcsönözte magabiztossággal kilépő dámát, a gondolat szöget üt a fejében: bármi áron (azaz nagyjából 15-20 EUR-ért) birtokolni akarja az ikonikus darabot.

Elől a szerző, ő még eredeti, de nem sokáig...

Továbbmegyek. Amikor épp vállat rándítani készülsz, hogy ez csak egy ruhadarab, táska, kendő, akármi, kérlek NE tedd! Hidd el nekem, téged is utolérhet ez a végzet. A nem fizetőképes, birtoklási vágytól habzó szájú tömegek lehet éppen a TE céged termékét pécézték ki, és akkor nincs menekvés. Lásd fentebb, az olcsón fenntartott hamis gépezet Téged is bedarál. Viagra, iPhone, Grey Goose Vodka, MacBook, NIKE; amire igény van, legyártják.

Újra mondom, ne rángasd a vállad! Valahol készítik már a mozambiki mangalicát szenegáli esszenciával…

0 Tovább

Gardrób

blogavatar

Felnőtt tartalom, csak igényes és érett férfiaknak! Mindent megtudsz arról, hogy mit tehetsz azért, hogy a nők felfigyeljenek rád, az üzletfeleid elismerjenek, és követendő példának tartsanak, de legfőképpen, hogy te magad rátalálj saját stílusodra.

A Loft Outlet divatszakértőjének Instagram oldala - gerrri74

Instagram

Kövesd a Loft Outletet a Facebook-on

HTML

Címkefelhő

loft outlet (23),ferfi divat (20),öltöny (13),férfi öltöny (9),Loft (9),zako (5),divat (4),mesterházy attila (4),nyakkendő (3),Giorgio Armani (3),Kiszel Tunde (3),Sebestyan Balazs (3),Orbán Viktor (3),férfi ing (3),Roberto Cavalli (3),hamisítás (3),Hermes (2),Louis Vuitton (2),trendszetter (2),Brad Pitt (2),Pinter Attila (2),Benedek Tibor (2),gucci (2),menyasszony (2),Schiffer András (2),Rodeo Drive (2),berki krisztián (2),Los Angeles (2),Instagram (2),Herczeg Zoltan (2),szalagavató (2),slim fit (2),Róma (2),gatsby (2),Vona Gábor (2),férfi cipő (2),Lagzi Lajcsi (2),Friderikusz Sándor (2),smoking (2),stohl andrás (2),magyar futballvalogatott (2),Fodor Gabor (2),esküvő (2),casual (2),messi (2),Schobert Norbert (2),Rubint Réka (2),slim féfri divat (2),Andy Vajna (2),palácsik timea (2),mszp (2),Gyurcsány Ferenc (2),hosszú ujjú ing (1),Eurovíziós dalfesztivál (1),Conchita Wurst (1),Kelemen Anna (1),Rövid ujjú ing (1),Robbie Williams (1),Budapest Sportaréna (1),Thomas Neuwirth (1),tom ford (1),kommunikáció (1),balázs (1),4n4ln (1),trendsetter (1),Beverley Hills (1),Magyar Labdarugo-szovetseg (1),Vajna Tímea (1),Sebestyén Balázs (1),californication (1),Balaton (1),magyar labdarugo valogatott (1),donatella versace (1),Ata (1),V Zolika (1),Budapest Taxi (1),Bango Margit (1),Medveczky Ilona (1),kuki (1),sípálya (1),jagermeister (1),yeti (1),hütte (1),Unicum (1),kiszel tünde (1),Gundel Takacs Gabor (1),Dolhai Attila (1),Pokorny Lia (1),Zámbó Árpád (1),Demokratikus Koalíció (1),Orbán Vikor (1),horvath csaba (1),Deutsch Tamás (1),raszta frizura (1),Bagi-Nacsa (1),Budai Gyula (1),Szecsődi Ráró (1),Szecsődi Károly (1),nünüke (1),pompás nünüke (1),LMP (1),Zsidro Tamas (1),újságírók (1),Gerbeaud-haz (1),meglepetés party (1),szülinap (1),Kun Gergely (1),Vona (1),sajtótájékoztató (1),Gerbeaud (1),red neck (1),Gyurcsán Ferenc (1),kőbányai kínai piac (1),mellény (1),sál (1),átmeneti öltözködés (1),Galeries Lafayette (1),győzike (1),Bál (1),Tallai Andras (1),puskás ferenc (1),Story Gala (1),Harrods (1),GUM (1),Jason_yeats (1),Thomasopdebeeck (1),Alexander.kraft (1),Toth Vera (1),madonna (1),il Bacio di Stile (1),Hex tie (1),Hexenschuß (1),mezőkövesd (1),férfi nadrág (1),Összezárva Friderikusszal (1),Berki (1),Született feleségek (1),férfi karkötő (1),loftoutlet (1),useunused (1),formaruha (1),olimpia (1),Scherer Péter (1),Stohl András (1),sportöltözék (1),citytrail (1),futás (1),Noszály Sándor (1),lopás (1),szomszédok (1),szulejmán (1),Válótársak (1),Keymanstyle (1),Valentino (1),Dandy (1),kockás öltöny (1),Gáspár Győző (1),Emir Kusturica (1),Falus Ferenc (1),Főpolgármesteri Hivatal (1),Schobert Norbi (1),ice bucket (1),önkormányzati választás (1),Hajdú Péter (1),Zimányi Linda (1),focistafeleségek (1),Robben (1),Dress for less (1),tippmix (1),FIFA (1),Puzser Robert (1),selfie (1),futball vilagbajnoksag (1),Norbi Update (1),norbi (1),double monk (1),férfi kiegészítők (1),Ausztrália (1),Andre Goodfriend (1),habony árpád (1),dolce & gabbana (1),Zuckenberg (1),Szalay-Bobrovinczky Kristóf (1),női egyenjogúság (1),Karl Stefanovic (1),John Deere (1),Andre Agassi (1),tőzsde (1),Private banking (1),elegans (1),The Today Show (1),Dardai Pal (1),üzleti dress code (1),Marshalls (1),ruházat (1),Radics Gigi (1),COMET-dijkioszto (1),Comet Gála (1),VIVA COMET-dij (1),Farkashazy Tivadar (1),Vágó István (1),Juszt László (1),Gálvölgyi János (1),Szabó Zsófi (1),Comet Cloth Comedy (1),Csobot Adél (1),esküvői ruha (1),Vőlegény (1),Kállay Saunders András (1),vv béci (1),Loft Out (1),gigi (1),Osvárt Andrea (1),Pampalini (1),Bajnai Gordon (1),Kilián-laktanya (1),Csányi Sándor (1),Balotelli (1),Női és Gyermekruha Nagykereskedelmi Vállalat… (1),ballonkabát (1),megcsalás (1),divat világa (1),outlet (1),Dzsudzsak Balazs (1),világbajnokság (1),Nino Cerutti (1),Szárszói találkozó (1),Szárszó (1),Pep Guardiola (1),guardiola (1),férfi vízilabda-válogatott (1),Barcelona (1),vőlegény ruhája (1),esküvői öltöny (1),pénzmogul (1),üzleti tárgyalás (1),Ferrari (1),zakó (1),trend (1),ing (1),learazas (1),sale (1),szabó (1),Savile Row (1),ford (1),bmw (1),Audi (1),porsche (1),Lionel Messi (1),méret (1),Aranylabda (1),öltözék (1),nadrág (1),fat boys slim (1),Rogán Antal (1),lanvin (1),Fendi (1),Horn Gyula (1),Barack Obama USA elnök (1),menyasszonyi ruha (1),politikusok (1),Louis Vuitton hátizsák (1),Ferragamo (1),metroszexualis (1),Firenze (1),Nápoly (1),Milano (1),Zsolnay Porcelanmanufaktura Zrt. (1),Michelin csillag (1),meleg (1),buzi (1),Vidámpark (1),nyakkendo (1),pataky attila (1),Fásy Ádám (1),Bunyós Pityu (1),Postás Józsi (1),Balazs Pali (1),cakó kinga (1),Sugarbird ruhakollekcio (1),DJ Ötzi (1),Csóré Béla (1),rtl klub (1),Pitt Immagine Uomo (1),Istenes Bence (1),Eder Krisztian (1),VV6 (1),zombi (1),szex (1),ejszakai elet (1),Budapest (1),teli olimpia (1),Szocsi (1),Etyek (1),Liptai Claudia (1),Hajos Andras (1),Árpás László (1),Rokusfalvy Pal (1),Joshi Bharat (1),Fekete Laci (1),nagy duett (1),győr (1),médiabál (1),Szocsi olimpia 2014 (1),Szocsi 2014 (1),ruha (1),h&m (1),Giorgo (1),Ómolnár Miklós (1),Ralph Lauren (1),Alföldi Róbert (1),Caramel (1),rendőrség (1),kannás bor (1),Vácszentlászló (1),Zacher Gabor (1),Dobó Kata (1),tél (1),MÁV-Aszód (1),aszód (1),wellness-hetvege (1),wellness szallodak (1),dresscode (1),mély dekoltázs (1),Kaposvari Egyetem (1),öltözködési tanácsadó (1),öltönyök (1),középosztály (1),gazdagság (1),Steve Siebold (1),siruha (1),sibakancs (1),Tilla (1),Vadon Jani (1),wunderschön (1),Kulka János (1),fasfhionfave (1),Wolfie (1),Carbonfools (1),fehér balázs (1),Leonardo DiCaprio (1),George Clooney (1),teczar szilard (1),szőke nő (1),billiárd (1),éjszaka (1),buli (1),Berki Krisztian labdarugo (1),ingyen buli (1),magna cum laude (1)

Tőlünk kérj öltözködési tanácsot!